Stiri bursiere

Informatii piata

Orice miscare a pretului unui instrument financiar listat la bursa are la origine o stire bursiera. Noi iti punem la dispozitie o selectie a celor mai importante stiri financiare de ultima ora, pentru a putea lua deciziile investitionale in deplina cunostinta de cauza.

17.05.2007

  • Actiuni SIF sub pretul pietei

    Cotidianul   SIF3

    ___
    SIF Transilvania anunta lansarea pe piata a unei oferte publice primare de actiuni, la preturi cu 30% mai mici decit cele de pe piata.

    Societatea de Investitii Financiare Transilvania vrea bani de pe piata de capital: la viitoarea Adunare Generala a Actionarilor, din vara acestui an, se va propune lansarea unei oferte publice primare de actiuni. Asta inseamna ca actionarii SIF 3 vor putea cumpara actiuni la un pret promotional. „Vom continua politica noastra de a acorda actiuni investitorilor nostri. Dar de aceasta data actiunile nu vor mai fi date gratis, ci pe bani. Vrem sa lansam o emisiune de citeva zeci de milioane de euro“, ne anunta Mihai Fercala, presedintele SIF 3. Valoarea viitoarei actiuni va fi sub pretul actiunii SIF 3 de pe bursa cu cel putin 20-30%. Deci este o oportunitate buna de a investi. ,,Nu trebuie uitat faptul ca SIF-urile nu se pot imprumuta de la banci decit pe o perioada de maximum 30 de zile. Asa ca avem nevoie de bani pentru a face investitii. Si vrem sa facem investitii mari, de minimum 10 milioane de euro intr-o afacere”, mai spune Mihai Fercala.

    Banii care vor veni din viitoarea emisiune vor fi indreptati spre piata de capital. Se are in vedere achizitionarea de actiuni si de obligatiuni de pe bursa. Dar nu vor fi trecute cu vederea nici viitoarele privatizari. „Poate vom investi in energie, deoarece este un domeniu cu potential. Dar nu vom cumpara o societate, ci mai degraba vom intra intr-un consortiu“, mai spune seful de la SIF Transilvania.

    Ca planuri de viitor, Mihai Fercala anunta ca se va continua politica de listare pe bursa a unor companii din portofoliul SIF. „Anul acesta avem in vedere cotarea la bursa a companiei de turism Aro Palace, dar si a firmei Transilvania Leasing“, ne declara in finalul discutiei Mihai Fercala.

    SIF Transilvania a inregistrat cea mai buna crestere a activului net la patru luni. La finele lunii aprilie, SIF 3 avea un activ net de peste 2 miliarde de lei, in crestere cu 5,82% fata de sfirsitul lunii martie. Pentru celelalte societati de investitii, cresterile au fost de doua-trei procente. Dupa primele trei luni ale acestui an, SIF Transilvania a raportat un profit net de 33,38 milioane de lei.

    Sursa: Cotidianul, 17 mai 2007

    mai mult

16.05.2007

  • Armax Gaz vizeaza o majorare de capital de 16,7 mil. de euro

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   ARAX

    ___
    Producatorul de echipamente pentru industria gazelor naturale si a petrolului Armax Gaz Medias intentioneaza sa-si majoreze capitalul social cu 54,8 milioane lei (16,7 milioane de euro), la 62,8 milioane lei, si sa listeze actiunile companiei, in prezent tranzactionate pe piata Rasdaq, la Bursa de Valori Bucuresti (BVB). Operatiunile vor fi discutate de actionarii companiei la 20 iunie, potrivit unui anunt publicat marti de companie. Majorarea va avea loc prin aport in numerar din partea actionarilor companiei, in valoare de 40,3 milioane de lei, respectiv prin emiterea a peste 400 de milioane de titluri noi, cu o valoare nominala de 0,1 lei pe actiune, si prin capitalizarea rezervelor constituite din profitul net, in suma de 14,45 milioane de lei, prin emiterea de 144,5 milioane de actiuni cu o valoare nominala de 0,1 lei pe titlu. Armax Gaz si-a majorat capitalul social, la sfarsitul lunii februarie, cu 5,6 milioane de lei, la 8,06 milioane de lei, sub valoarea programata in noiembrie 2006, de 7,3 milioane de lei.

    Sursa: Ziarul Financiar, 16 mai 2007

    mai mult

  • Inchiderea Rafo a diminuat profitul Oil Terminal

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   OIL

    ___
    Operatorul portuar Oil Terminal din Constanta a realizat in primul trimestru un profit net de 0,54 mil. lei (0,16 mil. euro), de peste noua ori mai mic decat cel obtinut in perioada similara din 2006. Compania a inregistrat in aceeasi perioada o scadere a afacerilor cu 12%, pana la 29,2 mil. lei (8,6 mil. euro). Rezultatele in scadere inregistrate de companie au fost cauzate in principal de inchiderea rafinariei Rafo Onesti, care contribuia cu circa 15% la afacerile Oil Terminal. De asemenea, Arpechim Ploiesi, un alt client important al operatorului portuar, a sistat activitatea in ultima parte a lunii martie pentru revizie, se arata in raportul transmis Bursei de reprezentantii companiei.

    Sursa: Ziarul Financiar, 16 mai 2007

    mai mult

  • Flamingo a pierdut 3,4 mil. euro in T1 si ar putea ramane pe rosu pana la finalul anului

    DailyBusiness.ro   

    ___
    Retailerul IT&C Flamingo Romania a inregistrat in primul trimestru o pierdere de 3,4 mil. euro, la venituri de 36 mil. euro, compania urmand sa revina pe profit trimestrial in perioada iulie-septembrie, conform oficialilor Flamingo.

    'Nu sunt convins ca la finele anului acesta, per total, vom inregistra profit', a spus Jiri Rizek, directorul executiv al Flamingo International.

    Flamingo a inregistrat si anul trecut pierderi de 15,5 mil. euro.

    'Investitiile actuale in extinderea retelei de retail, precum si definitivarea fuziunii cu Flanco, ne afecteaza profitabilitatea', a mai spus Rizek.

    Compania a mai inregistrat cheltuieli importante si din cauza restructurarilor din cadrul managementului grupului precum si din cauza produselor cumparate in 2006 ce au ramas nevandute dupa eliminarea accizelor. Acestea au fost comercializate in trimestrul intai cu preturi mai mici decat cele asteptate initial, compania iesind chiar in pierdere in unele cazuri, a spus Dragos Simion, vice presedinte al consiliului de administratie al Flamingo. In plus, compania si-a restrans numarul angajatilor din management, de la 380 la finele anului 2006 la 120, Flamingo trebuind sa plateasca sume compensatorii acestora.

    Oficialii companiei doresc pentru acest an pastrarea cotei de 18% inregistrata in 2006 pe piata de retail IT&C. 'Suntem mai interesati de profitul companiei decat de cota de piata, dar pentru a genera castiguri trebuie mai intai sa ne fidelizam cat mai multi clienti. Cota de piata este importanta, dar nu vom scadea drastic preturile pentru a depasi cei 18% propusi', a declarat Rizek.

    Piata este dominata de Altex, cu 26% din piata, urmat de Flamingo si de Domo, cu 15%, conform oficialilor Flamingo. Restul lanturilor de retail detin 41% din piata.

    Flamingo International vrea ca anul acesta sa deschida cel putin 10 magazine Flanco World, reteaua urmand sa depaseasca 20 de unitati. Compania isi propune sa creasca suprafata totala de vanzari de la 45.000 la finalul anului trecut, pana la 59.000 metri patrati, iar in anul 2008 sa ajunga la 75.000 metri patrati. Investitiile planificate pentru acest an se ridica la 4,5 mil. euro.

    Reteaua de magazine Flanco World, care pana la finalul lui 2007 va detine 36,3% din suprafata totala de vanzare a Flamingo International, ramane si anul acesta pilonul principal al afacerilor Grupului Flamingo, a mai spus Rizek.

    Investitii in servicii noi

    Prin dezvoltarea si extinderea serviciilor oferite clientilor, Flamingo va incerca sa targeteze nisa de pe piata interesata in produsele de ultima generatie, la preturi ridicate, a spus Simion.

    'Compania va investi aproximativ 400.000 euro in prima faza in largirea gamei de servicii ce o vom oferi clientilor, de la transportul produselor acasa pana la instalare si demonstratii ale capacitatilor produselor achizitionate de client. Aceste servicii vor genera profit pe termen lung, deoarece clientii vor fi fidelizati', a continuat el.

    'Toate magazinele de retail de pe piata concureaza pe piata produselor cu preturi medii sau mici. Noi incercam sa atragem clientii interesati de produsele high-end, LCD-uri, televizoarele cu plasma cu diagonale mari', a adaugat Simion. Serviciile noi vor fi disponibile treptat, incepand cu al doilea trimestru.

    Flamingo si-a propus sa creasca vanzarile online la 30-40%

    Vanzarile online inregistrate de Flamingo reprezinta sub 1% din vanzarile totale ale companiei. 'Vom angaja aproximativ 10 oameni pentru a crea o platforma profesionala de vanzari online. Aceasta va fi disponibila in toamna, in septembrie, iar in aproximativ 3 ani speram ca, dupa modelul oferit de retailerii occidentali, sa atingem o rata de vanzari online de aproximativ 30-40% din total', a spus Simion.

    Flamingo a inregistrat luna aceasta o crestere de peste 60% a vanzarilor aparatelor de aer conditionat, fata de lunile anterioare si estimeaza o crestere de 90% a vanzarilor la acest tip de echipamente pe perioada verii. 'In perioada aceasta, se vand cel mai bine produsele de sezon, frigiderele si sistemele de aer conditionat. Observam insa o tendinta a pietei de a ramane constanta in ceea ce priveste cererea de LCD-uri si plasma, indiferent de perioada anului', a spus Simion.

    Ponderea vanzarilor de componente IT a scazut, in cazul Flamingo, de la circa 60% acum 5-6 ani, pana la 10% in prezent, piata preferand sistemele asamblate, a adaugat oficialul Flamingo.

    Promotiile genereaza companiei Flamingo aproximativ 15-20% din totalul vanzarilor, a estimat Simion, adaugand ca valoarea totala a pietei de retail IT&C din Romania este de aproximativ 0,9 mld. euro, din care aproximativ 300 mil. euro provin din vanzari IT.

    Grupul Flamingo International deruleaza activitati de retail si distributie, comercializand produse din gamele IT&C, electronice si electrocasnice. Magazinele sunt operate sub brandurile Flanco World, Flamingo Computers si Flanco, fiecare dintre acestea fiind specializat pe segmente de produse si clienti diferite.

    Sursa: DailyBusiness.ro, 16 mai 2007'

    mai mult

  • Romgaz si Petrom vor sa faca un depozit de gaze

    Curierul National   SNP

    ___
    Romgaz si Petrom au convenit sa construiasca un depozit de gaze naturale, dar proiectul depinde de rezultatele unui studiu de piata care sa demonstreze necesitatea acestuia, a declarat agentiei NewsIn directorul general adjunct al Romgaz, Lucian Stancu. 'Am avut mai multe discutii cu Petrom si ne gandim sa dezvoltam impreuna un depozit nou de gaze naturale si, in principiu, ambele parti sunt de acord sa incepem acest proiect', a spus directorul general adjunct al companiei nationale de gaze Romgaz.

    Potrivit lui Stancu, cei doi producatori de gaze va trebui sa mai aiba cateva runde de discutii pentru stabilirea detaliilor legate de un studiu de piata referitor la aparitia noii capacitati de inmagazinare. 'Vom stabili de comun acord detaliile legate de efectuarea unui studiu de piata, a unui studiu de fezabilitate, dar si pe cele privind locatia pentru acest depozit', a punctat responsabilul Romgaz.

    Petrom analizeaza posibilitatea unei investitii intr-un depozit de gaze in Romania, posibil intr-un parteneriat cu Romgaz, intrucat compania intentioneaza sa vanda mai multe gaze naturale decat produse, anunta, la inceputul lunii martie, directorul general adjunct al Petrom, Werner Schinhan. In prezent, Petrom nu are capacitati proprii de stocare, folosind depozite inchiriate de la Romgaz pentru a inmagazina circa 500 de milioane metri cubi de gaze naturale.

    Petrom a vandut anul trecut 4,86 miliarde metri cubi de gaze naturale, in timp ce vanzarile pe total grup au fost de 5,24 miliarde metri cubi, cu 1,7% mai putin decat in 2005.

    Romgaz opereaza, in prezent, sase depozite de gaze proprii la Bilciuresti, Urziceni, Balaceanca (toate trei in aproierea Bucurestiului), Sarmasel (aproape de Cluj), Ghercesti (in proximitatea Craiovei) si Cetatea de Balta (in vestul tarii).

    Sursa: Curierul National, 16 mai 2007


    '

    mai mult

15.05.2007

  • BRD a facut in primul trimestru un profit net de 51 mil. euro

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   BRD

    ___
    BRD-SocGen, a doua mare banca de pe piata, a obtinut in primul trimestru un profit net de 168 mil. lei (circa 51 mil. euro), in crestere cu 12% fata de rezultatul din aceeasi perioada a anului trecut. Rentabilitatea fondurilor proprii s-a deteriorat insa de la 35% in trimestrul I 2006 si la nivelul intregului an precedent, la 30% pe trimestrul I 2007.

    'A fost un inceput de an satisfacator', a declarat pentru ZF Patrick Gelin, presedintele bancii. El spune ca toti indicatorii sunt 'pe un trend bun', in concordanta cu planul prevazut pentru 2007.

    Activele BRD au urcat la circa 8,7 mld. euro, in crestere cu 53% fata de trimestrul I 2006. Soldul creditelor s-a majorat cu 78% fata de nivelul de la 31 martie 2006, pana la 19 mld. lei (5,75 mld. euro), in conditiile in care creditul de retail aproape s-a dublat, iar creditul pentru companii a crescut cu 64%.

    Depozitele atrase au continuat sa depaseasca soldul creditelor, insumand 20 mld. lei, in crestere cu 36% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

    Gelin afirma ca BRD mentine o politica relativ agresiva in privinta atragerii de depozite, pentru a sustine cresterea solida a creditului, mai ales pe segmentul intreprinderilor mici si mijlocii.

    Cu toate incercarile de incurajare a depunerilor cu scadente mai lungi, de cel putin un an, circa 85% din depozitele atrase au maturitati de una-trei luni.

    'Trebuie sa atragem in continuare resurse', spune Gelin, amintind si recenta criza de lichiditate de pe piata monetara.

    El afirma ca BRD, asemenea pietei bancare in ansamblu, a continuat sa suporte efectul ingustarii marjei de dobanda. 'Marja a continuat sa scada, chiar daca mai incet decat anul trecut, apropiindu-se de patru puncte procentuale. Este posibil sa mai scada, dar nu mai jos de un minim de 3-3,5 puncte procentuale', a declarat Gelin.

    Gelin spune ca primul trimestru a adus o incetinire a creditului de consum comparativ cu dinamica de anul trecut, temperare care i se pare insa normala.

    El a declarat ca BRD Finance, compania specializata a grupului BRD, 'vinde foarte bine', pe baza parteneriatelor incheiate cu numeroase magazine, insa nu-si propune sa fie numarul unu pe aceasta piata, asa cum BRD nu tinteste numarul unu in general pe piata bancara.

    A doua mare banca de pe piata se asteapta ca in circa doua saptamani sa primeasca avizul BNR asupra normele de creditare a persoanelor fizice, afirma Patrick Gelin.

    El spune ca BRD va veni cu o oferta 'segmentata, adaptata in functie de client' la creditele de consum. Cat priveste creditele ipotecare, Gelin afirma ca este exclusa eliminarea avansului.

    Seful BRD crede ca banca ar putea deveni 'putin mai agresiva' pe piata creditului ipotecar, unde continua sa aiba o prezenta mai slaba, cu o cota de piata de doar 12-13% fata de o medie de 19% in cazul majoritatii celorlalte produse.

    'Este un sector pe care ne propunem sa crestem puternic in viitor, dar deocamdata piata este limitata. Potentialul va veni pe masura cresterii salariilor din zona clasei mijlocii care locuieste la bloc'.

    Gelin afirma ca a intrat in pregatirile finale infiintarea filialei locale a Sogeprom, divizia de finantari imobiliare a grupului Societe Generale. 'Ar trebui sa fie gata in cateva saptamani. Am facut numeroase studii in privinta subsidiarelor pe care le-am mai putea infiinta pentru a aborda segmente de piata', a spus Gelin fara a da detalii.

    Un pilon important pentru businessul BRD este creditarea IMM-urilor si a microintreprinderilor. 'Vom fi mai prezenti pe zona finantarii microfirmelor', a declarat Patrick Gelin, presedintele BRD-SocGen.

    Cat priveste clientela corporate, el se indoieste ca anul acesta va avea loc vreo tranzactie importanta, cum ar fi o listare la bursa sau o emisiune de obligatiuni.

    In urmatoarele saptamani BRD va lansa primul produs de finantare dedicat sectorului agricol, banca intentionand sa se apropie mai mult de acest domeniu.

    In primele trei luni ale anului BRD a continuat extinderea retelei teritoriale cu inca 35 de unitati. 'Majoritatea erau deja in pregatire de la sfarsitul anului trecut. Continuam sa deschidem unitati pentru ca inca sunt zone fara banci in orase mari si desigur abordam si orasele mici', spune Gelin.

    El afirma ca expansiunea retelei a contribuit din plin la cresterea numarului clientilor de retail cu circa 200.000 in trimestrul I. BRD-SocGen avea, la sfarsitul lunii martie 2007, aproximativ 2,2 milioane de clienti activi.

    Gelin nu este multumit de rezultatul evaluarilor privind potentialul agentiilor cu program non-stop, din care BRD a deschis pana acum doar una. 'Probabil vom mai deschide doua-trei astfel de unitati, insa pragul de rentabilitate este foarte ridicat, asa ca proiectul nu reprezinta o prioritate pentru noi'.

    Gelin asteapta nerabdator sa vada in ce directie merg strategiile BCR si ale viitoarei banci UniCredit Tiriac, odata incheiate operatiunile de integrare si restructurare. 'In mod sigur piata va ramane competitiva, insa perioada de incertitudine poate crea probleme', spune seful BRD.

    Banca are cea de-a doua capitalizare bursiera la BVB, de aproximativ 4,8 mld. euro. In ultimele saptamani pretul a stationat in jurul a 23 de lei, dupa ce s-a mentinut pe un trend ascendent incepand din primavara trecuta. Ieri, ultimul pret a fost de 23,6 lei.

    Sursa: Ziarul Financiar, 15 mai 2007'

    mai mult

  • Remarul si-a dublat afacerile in T1

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   REFE

    ___
    Remarul 16 Februarie, companie care se ocupa cu reparatia meterialului rulant, a raportat pe primele trei luni ale acestui an o crestere a afacerilor cu 112%, la 4,67 mil. euro (15,8 mil. lei), fata de cele 2,2 mil. euro (8 mil. lei), cat inregistrase compania in 2006.

    Reprezentantii Remarul spun ca dinamica cifrei de afaceri s-a datorat activitatii de la noul punct de lucru al companiei, Metalurgica, producatorul de piese turnate din otel din Aiud.

    'Dinamica afacerilor a fost determinata de aportul pe care l-a adus noua parte componenta a societatii, Metalurgica. Profitul a ramas insa la un nivel scazut datorita faptului ca in aceste trei luni compania trece printr-un proces tehnologic de pregatire', a spus pentru ZF Emil Sabo, presedintele Remarul 16 Februarie.

    Metalurgica Aiud a fost achizitionata anul trecut din starea de reorganizare juridica in schimbul sumei de 3 milioane de euro, iar pentru 2007 Adunarea Generala de la Remarul a aprobat deja investitii de un milion de euro in rentabilizarea activitatii companiei.

    Profitul Remarul la trei luni a urcat cu 100.000 de euro, in conditiile in care anul trecut s-a raportat sub 10.000 castig.

    Reprezentantii Remarul spuna insa ca in companie cuvantul de ordine pentru urmatorii doi ani este precautie si ca societatea va incerca o asezare interna. De asemenea societatea si-a propus pentru acest an o 'crestere zero', in conditiile in care mare parte din fondurile companiei vor fi folosite pentru modernizarea si reorganizarea activitatii de la Metalurgica. Sabo spune ca Remarul si-a propus un profit aproape de zero, in conditiile in care rezultatul de anul trecut a fost 'unul exceptional'.

    Compania clujeana este listata pe piata RASDAQ, la categoria baza, iar de la inceputul anului actiunile sale au adus investitorilor un castig de aproape 200%.

    Sursa: Ziarul Financiar, 15 mai 2007'

    mai mult

  • Petrom a descoperit un zacamant de gaze in Vrancea dupa explorare seismica

    Gardianul   SNP

    ___
    Petrom a descoperit un zacamant de gaze la Torcesti, in apropiere de Focsani (Vrancea), in urma utilizarii tehnologiilor moderne de explorare si estimeaza ca va obtine o productie de 130.000 metri cubi de gaze naturale/zi, informeaza NewsIn.

    „Sonda de explorare 570 Torcesti a fost forata in Blocul de explorare I, Adjud. In perioada de efectuare a probelor s-a estimat un volum zilnic de productie de 130.000 mc de gaze naturale si 11 tone de gaz condensat (circa 900 bep/zi)“, precizeaza Petrom. Potrivit companiei petroliere, respectivul zacamant a fost descoperit prin aplicarea unor tehnologii moderne de explorare, precum tehnologiile seismice 3D si 2D.

    „Conform strategiei noastre de explorare, in 2005 am initiat programe intensive de explorare seismica, iar la sfarsitul anului 2006, a fost lansata o noua campanie de foraje. Descoperirea de la Torcesti este una dintre primele sonde din cadrul acestei noi campanii de foraj si demonstreaza ca ne aflam pe drumul cel bun“, a declarat Werner Ladwein, membru al Directoratului Petrom, responsabil pentru activitatea de explorare si productie.

    Potrivit lui Ladwein, sonda 570 Torcesti a fost forata la sfarsitul anului 2006, la o adancime de 2.986 metri, iar pentru a evalua potentialul comercial al zacamantului, compania a achizitionat deja inca 250 km de seismica 2D si, de asemenea, va continua forajul unor noi sonde.

    Oficialul Petrom a adaugat ca societatea analizeaza, in prezent, posibilitatile de conectare la infrastructura de distributie gaze naturale existenta in zona.

    „Intentionam sa incepem cat mai devreme faza de dezvoltare a acestui nou zacamant. Estimam ca putem demara deja productia la sfarsitul anului 2007 sau inceputul lui 2008. Vom fora o noua sonda si vom finaliza instalatia de tratare a gazelor, conducta de transport si statia de masurare a acestora“, a mai aratat Werner Ladwein.

    Productia de petrol si gaze a Petrom inregistreaza un declin, coborand de la 81,31 milioane barili echivalent petrol (bep) in 2004 si de la 77,95 milioane bep in 2005 la 73,06 milioane bep in 2006.

    Sursa: Gardianul, 15 mai 2007

    mai mult

  • Vanzarile Zentiva au crescut cu 27,2% in T1 2007

    Curierul National   SCD

    ___
    Vanzarile companiei farmaceutice cehe Zentiva pe piata romaneasca au crescut in primul trimestru al acestui an cu 27,2%, la 657,1 milioane coroane cehe (23,2 milioane euro) comparativ cu aceeasi perioada din 2006, productia locala avand un aport de 57,7% din total. Raportat in lei, avansul din primul trimestru a fost de 22,5%.

    Romania este cea de-a doua piata ca importanta la nivelul Zentiva, avand un aport de 19,8% la vanzarile totale ale grupului ceh, potrivit raportului trimestrial al companiei.

    Acest avans al vanzarilor s-a datorat faptului ca, in primele trei luni, principalele produse promovate, precum Simvacard, Azitrox si Rispen, au insumat 70,4% din totalul vanzarilor din Romania. Dintre marcile locale, cele mai profitabile au fost Algocalmin, Antinevralgic P si Dicarbocalm.

    In aceeasi perioada, Zentiva a lansat trei noi medicamente cardiovasculare, respectiv Zenra, Lindaxa si Amyx.

    Compania ceha a achizitionat, in septembrie 2005, societatea de investitii Venoma Holdings Limited, proprietara unui pachet de 51% din actiunile Sicomed, dupa care si-a majorat participatia la circa 75%.

    Potrivit celui mai recent raport al firmei de cercetate Cegedim, Zentiva Romania a incheiat anul 2006 pe locul sapte in topul companiilor farmaceutice din Romania, cu vanzari de 284 milioane lei si o cota de piata de 5,2%.

    Pe plan international, vanzarile companiei cehe au totalizat, in perioada ianuarie - martie, 3,37 miliarde coroane cehe (119,3 milioane euro), cu 6,3% mai mult decat in primele trei luni din 2006.

    'Cresterea vanzarilor Zentiva din primul trimestru al anului 2007 a fost generata de rezultatele pozitive inregistrate in Romania, Polonia, Rusia si Ucraina. In aceste state, am continuat sa crestem peste nivelul pietelor locale, evolutie bazata pe combinatia dintre lansarea de noi produse si investitii in activitatile de vanzari si marketing', a declarat presedintele grupului, Jiri Michal, citat de Mediafax.

    Compania farmaceutica, fosta Sicomed, estimeaza pentru acest an un profit net de 37,5 mil. lei (11 mil. euro), cu 63% mai mare decat anul trecut, conform bugetului de venituri si cheltuieli aprobat in cadrul Adunarii Generale a Actionarilor.

    Compania si-a bugetat, de asemenea, vanzari nete de 244 de milioane de lei (circa 73 de milioane de euro). Actionarii au hotarat ca societatea sa nu distribuie dividende pentru anul trecut, urmand ca intregul profit sa fie repartizat pentru investitii.

    Compania a raportat in 2006 un profit net de 23 de milioane de lei (6,53 milioane de euro), in crestere cu 43% fata de 2005, la o cifra de afaceri de 242 de milioane de lei (68,6 milioane de euro), in urcare cu 26% comparativ cu anul precedent.


    Sursa: Curierul National, 15 mai 2007'

    mai mult

14.05.2007

  • Azomures, tot pe pierdere, dar vanzarile au crescut

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   

    ___
    Producatorul de ingrasaminte chimice Azomures din Targu-Mures a inregistrat in primul trimestru o pierdere de 2,2 mil. euro (7,5 mil. lei), cu circa 38% mai mica decat in perioada similara a anului trecut.

    Afacerile Azomures au urcat in aceeasi perioada cu 42%, ajungand la 59 mil. euro (199,6 mil. lei).

    Profitabilitatea companiei a fost afectata in primul trimestru de pretul in crestere al gazului metan, principala materie prima a combinatului de la Targu-Mures, se arata in raportul trimestrial al companiei.

    Cresterea veniturilor din activitatea de exploatare, cu 84%, s-a situat sub avansul luat de cheltuielile din exploatare, care au urcat cu 97% in aceeasi perioda.

    Afacerile mai mari si diminuarea pierderilor din prima parte a acestui an vin in conditiile in care Azomures a functionat in primul trimestru al anului trecut la circa jumatate din capacitatea de productie.

    Acest lucru a fost cauzat de faptul ca o serie de instalatii au fost oprite pe fondul temperaturilor foarte scazute care au determinat o criza a gazelor in sistemul national si apoi nu au fost repornite din cauza neintelegerilor dintre companie si Romgaz cu privire la pretul de furnizare al gazelor.

    Pe parcursul ultimului an, datoriile companiei s-au mentinut relativ constante, la data de 31 martie acestea insumand 58,3 mil. euro (197,2 mil. lei).

    Compania a reusit spre sfarsitul anului trecut sa-si reduca considerabil pierderile, dupa ce a raportat in ultimul trimestru din 2006 un profit net de 1,43 mil. euro (4,98 mil. lei), pe fondul fluctuatiei preturilor de vanzare la export, care evolueaza ciclic.

    Pentru acest an, producatorul de ingrasaminte estimeaza ca va trece pe profit cu circa 1,53 mil. euro (5,2 mil. lei), dupa ce a incheiat anul trecut cu un rezultat negativ de 0,68 mil. euro (2,42 mil. lei). In aceeasi perioada, veniturile totale sunt previzionate sa creasca cu 6,2%, pana la 227,3 mil. euro (772,8 mil. lei).

    Actionarii companiei au stabilit ca pierderea pe anul trecut sa fie acoperita din profitul pe anii urmatori.

    Azomures are pentru 2007 un buget de investitii de aproape 1,9 mil. euro (6,4 mil. lei).

    Actionarul majoritar al Azomures este compania cu capital turcesc Transworld Fertilizers Holding, care detine circa 56% din capital.

    Actiunile Azomures sunt cotate la categoria I a Bursei, acestea castigand 3,7% in sedinta de la finele saptamanii trecute si inchizand la pretul de 0,193 lei/actiune.

    La acest nivel, capitalizarea companiei este de 30,8 mil. euro.

    Sursa: Ziarul Financiar, 14 mai 2007

    mai mult

Pagina

inchide