21.05.2007
-
Wood: Fondurile de pensii facultative nu vor influenta Bursa
Wall-Street.ro
___
Fondurile de pensii facultative (Pilonul III) nu vor avea o influenta semnificativa asupra Bursei de Valori de la Bucuresti (BVB) in 2007, insa vor contribui la cresterea pietei pe termen lung, daca sunt luate in considerare si fondurile de pensii obligatorii, potrivit bancii Wood & Company.
Salariul mediu din Romania a urcat doar pana la 335 de euro in 2006, spune banca de investitii cu sediul la Praga, iar potrivit estimarilor analistilor din Romania, numarul total al clientilor acestor fonduri va fi de cel mult 200.000 in primul an de functionare.
Pentru fondurile de pensii facultative, oamenii cu o varsta mai mica de 52 de ani pot depune maxim 15% din salariile lor brute, potrivit NewsIn. O suma de maximum 50% din aceste depozite poate fi investita la bursa, conform reglementarilor legislative in vigoare din domeniu, dar fondurile nu sunt obligate sa investeasca parte din bani pe piata de capital din Romania, au mai spus reprezentantii Wood & Company.
Primele trei fonduri private de pensii voluntare din Romania, ING Clasic, administrat de ING Life Insurance, AZT Moderato, gestionat de Allianz-Tiriac Pensii Private si fondul My Pension al Aviva Romania, au primit deja aprobarea de a opera in data de 15 mai 2007.
Potrivit CSSPP, un fond de pensii facultative nu poate fi declarat in stare de faliment. Daca numarul de participanti va scade sau se va mentine sub minimul legal de 100 participanti, intr-un interval de timp de trei luni, CSSPP va retrage autorizatia acelui fond de pensii facultative.
Obtinerea autorizatiei de constituire a unei societati de pensii nu garanteaza si obtinerea autorizatiei de administrare. Societatea de pensii nu va putea administra un fond de pensii administrat privat fara decizia de autorizare de administrare emisa de catre CSSPP, potrivit comunicatului de presa.
Potrivit reglementarilor consiliului privind pensiile facultative, informatiile continute intr-un material publicitar trebuie sa fie clare, corecte si conforme cu cele cuprinse in prospectul schemei de pensii si sa fie astfel formulate incat sa nu induca in eroare participantii, se arata in comunicatul CSSPP.
Materialele publicitare nu trebuie sa contina estimari sau prognoze privitoare la performantele viitoare ale fondului de pensii facultative sau ale administratorului, comparatii intre diferite fonduri de pensii facultative sau intre diferitii administratori, folosirea sintagmelor 'rezultat garantat', 'castig garantat' sau a oricaror alte formulari care pot crea aparenta de garantare a unui castig. Nu sunt admise nici formulari de genul 'cea mai mare societate de administrare a fondurilor de pensii', 'cea mai buna schema facultativa de pensii', 'cel mai performant fond' si/sau altele asemanatoare utilizarea declaratiilor participantilor anteriori, prezenti sau potentiali, potrivit datelor publicate de institutie.
CSSPP interzice difuzarea oricarui material publicitar in legatura cu un fond de pensii facultative sau cu un administrator inainte ca fondul de pensii facultative si administratorul sa fie autorizati de catre CSSPP sau inainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii facultative autorizate de catre CSSPP.
Sursa: Wall-Street.ro , 21 mai 2007' -
Erste Bank ar putea fi listata la BVB in 2007
Smart Financial EBS
___
Erste Bank ar putea fi listata la Bursa de Valori Bucuresti in 2007, fiind astfel prima institutie straina care se listeaza la bursa bucuresteana, a precizat directorul general BVB, Stere Farmache, citat de Rompres si ziarul financiar electronic www.SMARTfinancial.ro
'Speram ca in 2007 sa oferim la tranzactionare, la Bursa de la Bucuresti, titlurile unei companii straine', a spus Farmache. In opinia acestuia, listarea bancii austriece va aduce un impact pozitiv bursei din Rom?nia, contribuind la cresterea valorii tranzactionate si a lichiditatii.
Reprezentanti ai BVB au intalniri regulate cu cei ai bancii austriece, pentru perfectarea formalitatilor de listare. Farmache a mai spus ca BVB se afla, in prezent, in discutii cu 3-4 institutii care intentioneaza sa se listeze in acest an, printre care si compania Transgaz. Pentru 2008, bursa bucuresteana are semnale din partea a 7-8 companii.
Conform oficialilor bancii, operatiunea va fi o listare secundara, dupa modelul deja aplicat in Republica Ceha, unde Erste Bank este prezenta la cota Bursei din Praga. Momentan, nu s-a stabilit cuantumul pachetului de actiuni care va intra pe piata romaneasca.
Banca austriaca a lansat, in luna noiembrie, o oferta de cumparare a actiunilor detinute de salariatii BCR sau de schimb cu actiuni Erste Bank (oferind un titlu Erste pentru sase actiuni BCR) si a mentionat la vremea respectiva posibilitatea listarii titlurilor Erste Bank pe Bursa de Valori din Bucuresti.
Erste a reusit sa preia 7,2 la suta din actiunile BCR care se aflau la salariati, iar doua treimi din actiuni au fost schimbate pe actiuni Erste. Astfel, angajatii romani detin, in prezent, peste unu la suta din capitalul Erste Bank Un numar de 12.197 din cei aproximativ 13.000 de angajati ai BCR care detineau actiuni, au acceptat oferta Erste.
In cadrul ofertei de schimb, noii actionari au avut posibilitatea de a vinde imediat inapoi catre Erste Bank p?na la 50 la suta din titlurile achizitionate, iar aproximativ 34 la suta din actiunile Erste nou emise au fost v?ndute inapoi in cadrul acestei optiuni. Pe de alta parte, actiunile Erste Bank ramase fac obiectul unei perioade de blocare de un an. Ca urmare a ofertei de cumparare a actiunilor detinute de angajatii BCR, cota detinuta de Erste Bank in BCR a crescut acum la 69,11 la suta.
Erste Bank a afisat un profit de peste 300 milioane de euro in primul trimestru al anului curent si a anuntat ca una dintre principalele prioritati tine de integrarea BCR in grupul austriac. Conform contractului de privatizare, Erste trebuie sa ia toate masurile ca, pana in anul.2009, sa listeze BCR.
Sursa: SMARTfinancial.ro , 21 mai 2007' -
Rompetrol va cumpara petrol de la compania Socar
Curierul National RRC
___
Compania petroliera de stat din Azerbaidjan Socar va semna un contract de livrare de petrol pe termen lung cu Rompetrol din Romania, au declarat, pentru Reuters, surse avizate din cadrul Socar. Totodata, compania doreste sa achizitioneze o detinere la una dintre rafinariile Rompetrol.
Potrivit surselor, furnizarea de petrol va debuta in luna iunie, iar Socar va livra un milion de barili de titei pe luna fie prin porturile Marii Negre, fie prin portul turcesc Ceyhan de la Marea Mediterana catre portul Constanta.
'Rompetrol vinde o participatie de 25% la una dintre rafinariile sale, iar Socar ar putea cumpara integral pachetul de actiuni sau parte din el', a declarat una dintre surse pentru Reuters si a adaugat ca o delegatie de la Rompetrol va vizita Baku saptamana viitoare, pentru negocieri.
Presedintele grupului petrolier Rompetrol, Dinu Patriciu, a declarat ca Socar nu se numara printre cele sase companii interesate de achizitionarea unui pachet de actiuni al companiei. 'Socar este una dintre companiile de la care cumparam petrol, deci avem relatii contractuale, dar nu este pe lista celor sase', a spus Patriciu. Reprezentantul grupului petrolier anunta, la finele lunii martie, ca Rompetrol negociaza cu sase investitori interesati sa preia pana la 24% din actiunile companiei. Patriciu a refuzat sa spuna care sunt respectivii investitori.
Discutia referitoare la chestiunea contractului pare sa fi avut loc in Azerbaidjan, in cadrul unei intalniri dintre Rovnag Abdullayev si seful delegatiei romane la Adunarea Parlamentara a NATO, Mihail Lupoi, potrivit editiei online a publicatiei Today.Az. Discutia dintre cei doi a vizat perspectivele de cooperare si securitate in sectorul petrolier si al gazelor naturale. Abdullayev a spus ca Azerbaidjan a deschis un coridor Europei pentru garantarea securitatii energetice.
Sursa: Curierul National, 21 mai 2007
'
18.05.2007
-
Afacerile Agras au scazut de aproape trei ori in T1
ZF RO - FONDURI MUTUALE
___
Compania de asigurari agricole Agras, membra a Vienna Insurance Group, a subscris pe primul trimestru al acestui an prime brute de 1,2 milioane de lei (0,36 mil. euro), de aproape trei ori mai putin decat valoarea de 3,4 mil. lei (circa 1 mil. euro) inregistrata in perioada similara a anului trecut.
'Activitatea de asigurari agricole este sinusoidala in timpul anului, iar primul trimestru nu este reprezentativ pentru societatile de asigurari agricole. In aceasta perioada incheiem doar asigurari de animale. Acest tip de asigurare se dezvolta, dar nu este fundamentul activitatii noastre', au declarat reprezentantii Agras.
Acestia au explicat ca asigurarile de culturi agricole au cea mai mare pondere in businessul Agras. 'Activitatea noastra are varfuri primavara si toamna si de-abia in trimestrul doi vom inregistra o crestere substantiala a primelor', au adaugat oficialii companiei. Asiguratorul a inregistrat pe primele trei luni ale anului un profit net de 2,46 milioane de lei (0,7 mil. euro), de circa zece ori mai mare decat nivelul de 240.246 lei din acelasi interval al lui 2006, datorita unei variatii a rezervei de prime de 2,4 milioane de lei.
Compania a inceput sa vanda exclusiv asigurari agricole din 2005, dupa ce a cedat portofoliul de asigurari non-agricole catre Unita, o alta companie membra Vienna Insurance, care detine 75% din actiuni. Dupa preluarea politelor de asigurari non-agricole de la Agras si transferul asigurarilor de viata catre Omniasig Viata, Unita a trecut anul trecut pe pierdere, inregistrand un rezultat financiar net negativ de circa 6 milioane euro.
Agras are acum trei unitati teritoriale, produsele companiei fiind vandute si in reteaua societatilor Unita si Omniasig, membre ale aceluiasi grup austriac, Vienna Insurance. La sfarsitul anului 2005, Agras a trecut printr-un proces de restructurare prin care s-a redus semnificativ numarul angajatilor de la 240 la 35, fapt ce a determinat o scadere a costurilor insotita de o crestere a profitabilitati.
Sursa: Ziarul Financiar, 18 mai 2007' -
Profit in crestere cu 18,7% pentru Comelf Bistrita, la trei luni
ZF RO - FONDURI MUTUALE CMF
___
Comelf Bistrita a inregistrat, in primele trei luni, un profit net de 870.403 lei (circa 260.000 de euro), in crestere cu 18,7% comparativ cu rezultatul obtinut in perioada similara a anului trecut, in conditiile unui castig din exploatare de 1,46 milioane lei, diminuat de o pierdere la nivel financiar de 460.184 lei. Cifra de afaceri a urcat cu 4,7 milioane lei, ajungand la 27,4 milioane lei (8,1 milioane de euro), iar veniturile totale s-au cifrat la aproape 27,7 milioane lei, in crestere cu 12%, potrivit datelor furnizate de societate Bursei de Valori Bucuresti. Cheltuielile efectuate de companie au totalizat 26,6 milioane lei, cu 11,7% peste sumele platite in primul trimestru al anului trecut.Comelf estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 110 milioane de lei, in crestere cu aproape 10% fata de nivelul de 100,4 milioane lei din 2006, si un profit de 5,2 milioane de lei, cu peste 50% mai mare fata de nivelul de 3,6 milioane lei consemnat anul trecut, potrivit bugetului de venituri si cheltuieli al companiei.
Sursa: Ziarul Financiar, 18 mai 2007 -
Zentiva detine 6,2% din piata de retail a industriei farmaceutice
Smart Financial SCD
___
La numai un an de la integrarea cu succes a operatiunilor Zentiva in Romania, compania a reusit sa castige 1,5% cota de piata din segmentul de retail evaluat la 4,6 miliarde RON, ajungand la un nivel de 6,2% pe cel mai important segment de piata. In anul 2007, Zentiva intentioneaza sa lanseze pe piata cel putin 6 produse noi, dintre care 3 au fost deja lansate in primul trimestru, se precizeaza intr-un comunicat de presa remis www.SMARTfinancial.ro.
'Evolutia activitatii din Romania reflectata atat in ponderea vanzarilor din cadrul Grupului, cat si in dinamica inregistrata raportata la piata, confirma o data in plus ca strategia de dezvoltare a Grupului pe pietele in care activeaza functioneaza si la noi in tara', a declarat Mariana Wencz, Country General Manager Zentiva SA.
'Aceasta directie se bazeaza in principal pe dezvoltarea sistemului de asistenta primara din Romania, prin introducerea de tratamente generice moderne, la preturi accesibile. Strategia implementata de Zentiva a functionat in tarile care au parcurs un traseu similar Romaniei si are ca impact principal cresterea numarului de pacienti tratati modern, cu aceleasi costuri pentru bugetul de sanatate'.
Dupa numai 1 an de la integrarea operatiunilor din Romania in cadrul Grupului, Zentiva a reusit sa castige 1,5% din piata de retail, evaluata anualizat la 4,6 miliarde RON, conform vanzarilor realizate de producatorii de medicamente in Romania pe primul trimestru al anului 2007, comparativ cu datele inregistrate pe primul trimestru al anului 2005.
'Piata de retail reprezinta mai mult de 80% din piata totala si are o dinamica exploziva datorata competitiei puternice intre producatorii de medicamente, consolidarii segmentului de distributie si a demararii proiectelor de asistenta primara prin transferul programelor nationale in farmacii', a explicat Mariana Wencz. 'In acest cadru, castigarea a 1,5% cota de piata intr-o perioada atat de scurta reprezinta intr-adevar o performanta'.
Valoarea vanzarilor produselor preluate de la fosta Sicomed au reprezentat 57,7% din totalul vanzarilor Zentiva in primul trimestru al anului 2007. In ceea ce priveste produsele in promovare, acestea au inregistrat 70,7% din totalul vanzarilor Zentiva in Romania, remarcandu-se evolutii remarcabile pentru marcile de renume international Zentiva precum Simvacard (cardiovascular), Azitrox (antibiotic), Rispen (antipsihotic), Tralgit (analgezic), Helicid (antiacid) sau Fokusin (urologie).
'Evolutia remarcabila a produselor in promovare se datoreaza atat calitatii si preturilor accesibile, dar mai ales proiectelor de informare si educare pe care Zentiva le implementeaza in Romania. Numai in primele 3 luni ale anului 2007 am reusit sa dezvoltam astfel de proiecte pentru peste 7500 de medici de familie, prin implicarea specialistilor in educarea acestora in cadrul unor simpozioane sau mese rotunde', a comentat Mariana Wencz.
'Proiectele de informare si educare adresate direct medicilor si farmacistilor reprezinta un pilon cheie in dezvoltarea sistemului de asistenta primara, avand ca obiectiv principal cresterea numarului de pacienti tratati corect, modern si pe termen lung'.
Pe parcursul anului 2006, Zentiva a primit 42 de autorizatii de punere pe piata si au fost lansate peste 10 marci generice Zentiva de renume international. In anul 2007, Zentiva intentioneaza sa lanseze pe piata cel putin 6 produse noi, dintre care 3 au fost deja lansate cu succes in primul trimestru: Zenra (CVS), Amyx (diabet) si Lindaxa (metabolism).
'Zentiva va continua sa investeasca atat in lansarea de produse noi, cat si in dezvoltarea proiectelor de educare la nivel national, avand ca principal scop sustinerea strategiei de dezvoltare a sistemului de asistenta primara', a concluzionat Mariana Wencz.
Sursa: SMARTfinancial.ro , 18 mai 2007
'
17.05.2007
-
Profitul Petrom s-a prabusit in trimestrul I
ZF RO - FONDURI MUTUALE SNP
___
Profitul celei mai mari companii romanesti, Petrom, a scazut in primul trimestru cu 55% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la o valoare de 112 mil. euro. Cauza este cresterea cheltuielilor operationale, in conditiile in care cifra de afaceri a scazut cu 8%, pana la 815 mil. euro.
Compania este mult sub estimari la profit si peste buget la cifra de afaceri, conform bugetului pe tot anul 2007, pentru care si-a proiectat un profit net in scadere cu doar 24%, la o cifra de afaceri mai redusa cu 18%.
Petrom a mai anuntat ieri schimbari in conducere. Odata cu rezultatele financiare, Petrom a anuntat schimbari majore in structura de management a companiei. Werner Schinhan, care ocupa functia de director general executiv adjunct al Petrom, se va retrage la sfarsitul anului acesta.
Schinhan este considerat a fi omul din umbra prin intermediul caruia se deruleaza intreaga strategie a austriecilor in legatura cu dezvoltarea Petrom.
In prezent, Schinhan raspunde de relatia cu investitorii, trezorerie, afaceri corporative, juridic, gaze si Doljchim. Gerald Kappes, actualul director al departamentului de procurement OMV, va prelua activitatile de gaze naturale si Doljchim. Functiile corporatiste (juridic, relatia cu investitorii, trezorerie) vor fi transferate catre Mariana Gheorghe si Reinhard Pichler, actualul director financiar al Petrom.
Compania pune ingustarea drastica a marjei pe seama ieftinirii titeiului si pe scaderea dolarului fata de leu.
'In primele trei luni ale anului ne-am confruntat cu un mediu mai putin prielnic, caracterizat printr-un pret mai scazut al titeiului si de aprecierea puternica a monedei nationale care au avut un impact negativ asupra rezultatelor noastre. Declinul natural al productiei, pe care estimam sa-l stabilizam incepand cu finele acetui an, a influentat de asemenea rezultatele', a declarat Mariana Gheorghe, CEO-ul Petrom.
Cifra de afaceri a companiei a scazut in special din cauza reducerii cu 48% a cantitatilor de produse petroliere exportate, coroborata cu reducerea preturilor la titei.
Decizia orientarii mai mult spre piata interna s-a facut pe fondul unei cereri mai mari pe piata locala. Pretul intern realizat la titei a scazut cu 9% la 48,49$/baril fata de aceeasi perioada a anului trecut. 'Cred totusi ca in trimestrul al doilea compania isi va mai reveni, avand in vedere ca media pretului titeiului pe primul trimestru a fost de aproximativ 50 dolari/baril, iar in prezent pretul titeiului este in jurul pragului de 60 dolari/baril', a declarat Adrian Danciu, analist in cadrul Broker Cluj.
Productia vanduta a companiei a ajuns la 356,3 mil. euro, in scadere cu 47% fata de primul trimestru din 2006.
In acelasi timp, veniturile din vanzarea marfurilor s-au dublat pana la o valoare de 458 mil. euro, in ciuda faptul ca pe piata locala pretul produselor petroliere a inregistrat un regres intre 4%-9%.
Desi productia companiei a scazut cu 6%, pretul la titei a scazut si el, iar vanzarile de retail s-au diminuat cu 18%, costurile de exploatare ale companiei s-au apreciat cu 13%, pana la o valoare de 750 mil. euro. Numarul salariatilor a fost redus cu aproximativ 10.000 fata de primele trei luni ale 2006, cheltuielile salariale fiind in scadere usoara fata de anul trecut.
Sursa: Ziarul Financiar, 17 mai 2007' -
Profitul Dafora a scazut cu 34%, in primul trimestru
Wall-Street.ro DAFR
___
Compania de foraj petrolier si constructii Dafora Medias, listata pe Rasdaq, a afisat un profit net de 121.837 lei, in scadere cu 34%, si afaceri de 39,9 milioane lei, cu 35% mai mari, comparativ cu nivelurile din intervalul similar din 2006, potrivit raportului remis pietei Rasdaq.
In primele trei luni din 2006, compania a afisat un profit net de 185.837 lei si o cifra de afaceri de 29,52 milioane lei, informeaza NewsIn. In perioada ianuarie-martie 2007, veniturile totale au crescut cu 53,5%, de la 34,3 milioane lei in primul trimestru din 2006, pana la 52,72 milioane lei. Cheltuielile totale au crescut cu 53,9%, in primul trimestru din acest an, pana la 52,56 milioane lei, comparativ cu perioada echivalenta din 2006, cand cheltuielile au fost de 34,15 milioane lei. in trimestrul I din 2007, cheltuielile totale au avansat mai mult decat veniturile totale, pe fondul cresterii cheltuielilor financiare de 5,3 ori, pana la 1,176 milioane lei.
Pentru anul 2007, conducerea companiei isi propune o crestere a profitului net cu 40% fata de anul 2006, pana la 14,44 milioane lei. Prin bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2007, se urmareste atingerea unui nivel al veniturilor de 211,335 milioane lei in crestere cu 26% fata de anul trecut. Cheltuielile companiei ar putea creste cu 24% pana la 194,142 milioane lei. in anul 2007, compania va investi peste 16,41 milioane euro in instalatii de foraj, utilaje pentru terasamente, mijloace de transport si in constructia unor campusuri de cazare a personalului, cu capacitati intre 60-120 locuri.
Actionarii companiei Dafora Medias au aprobat, la mijlocul lunii februarie, majorarea capitalului social de zece ori, cu 92,26 milioane lei, de la 9,22 milioane lei pana la pana la 101,49 milioane lei (peste 30 milioane euro). Actionarii companiei au subscris aproximativ 90% din titlurile emise in cadrul majorarii capitalului, potrivit declaratiilor unor oficiali din cadrul companiei.
Titlurile companiei se tranzactioneaza la categoria de baza a pietei Rasdaq, sub simbolul DAFR. Capitalizarea Dafora este de 86,73 milioane lei (26,46 milioane euro), aferenta cotatiei de 0,94 lei pe actiune, stabilita in sedinta de miercuri.
Dafora Medias a obtinut anul trecut un profit net de 10,26 milioane lei, cu 58% mai mare decat in anul anterior, pe seama dezvoltarii sustinute a activitatii de constructii. Dafora a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 151,55 milioane lei, cu 13% mai mare decat cea realizata in anul anterior, de 134,48 milioane lei.
Sursa: Wall-Street.ro, 17 mai 2007 -
Piata farmaceutica si-a marit cresterea anuala la 23,4% dupa T1
___
Piata farmaceutica romaneasca a crescut in perioada aprilie 2006 - martie 2007 cu 23,4%, pana la 5,79 mld. lei (1,77 mld. euro), comparativ cu perioada similara din anul anterior, marcand un inceput de an optimist, conform raportului dat publicitatii, miercuri, de Cegedim.
Cresterea pe perioada aprilie 2006 - martie 2007 (MAT 1 2007) a intrecut asteptarile analistilor, tinandu-se cont de cresterea de 19,2% inregistrata in anul 2006. Valoarea pietei corespunzatoare primului trimestru al anului 2007 a fost de 1,56 miliarde lei (479 milioane euro).
Pe segmentul de retail, piata farmaceutica a crescut in perioada MAT 1 2007 cu 29,5%, fata de aprilie 2005 - martie 2006 (MAT 1 2006), pana la valoarea de 4,63 miliarde lei (1,42 miliarde euro). Valoarea pietei de retail in primul trimestru al anului curent a fost de 1,27 miliarde lei (390,9 milioane euro). Piata de retail reprezinta 80,1% din valoarea totala a pietei farmaceutice romanesti.
In acelasi timp, valoarea pietei de spital a inregistrat o crestere lenta, de 3,8% in MAT 1 2007, insumand 1,15 miliarde lei (352,9 milioane euro), respectiv 287,7 milioane lei (88 milioane euro) in primul trimestru al anului in curs. Piata farmaceutica de spital reprezinta conform datelor Cegedim 19,9% din piata farmaceuticelor din Romania.
Pe segmentul de produse cu prescriptie medicala, piata a crescut ceva mai rapid decat cele fara prescriptie medicala.
Astfel, piata produselor cu prescriptie medicala a crescut cu 30,6% pana la 3,67 miliarde lei (1,12 miliarde euro) in MAT 1 2007, respectiv pana la 1 miliard lei (306 milioane euro) in primul trimestru al anului 2007. Piata de retail a produselor eliberate cu prescriptie medicala reprezinta 79,3% din intreaga piata farmaceutica de retail din Romania.
Piata produselor fara prescriptie medicala a crescut cu 25,5%, pana la o valoare de 960 milioane lei (239,9 milioane euro) in MAT 1 2007, respectiv 276 milioane lei (84,5 milioane euro) in primul trimestru al anului 2007.
Pe tendinta de crestere totala semnificativa, Cegedim a consemnat avansul tuturor grupelor terapeutice mari. Cele mai importante cresteri au fost inregistrate la grupa sange si organe hematoformatoare de 39,2%, la grupa de medicamente destinate sistemului cardiovascular cu 33,2%, pentru medicamentele pentru sistemul respirator cu 32,6%.
Potrivit Cegedim Romania, performanta primului trimestru infirma prognoza rezervata de la sfarsitul anului 2006, cele patru trimestre ale anului curent putand inregistra o crestere a pietei totale superioara valorii de 20%.
Principalele obstacole potentiale raman functionalitatea si finantarea sistemului de sanatate, a caror evolutie in urmatoarele trimestre ramane de confirmat. Cegedim estimeaza ca noul an electoral nu va inversa tendintele actuale.
In privinta celor mai importante companii care activeaza pe piata farmaceutica, GlaxoSmithKline (GSK) ocupa primul loc in topul celor zece cele mai bine cotate companii farmaceutice.
Vanzarile GSK, la care se adauga vanzarile Europharm, au atins in MAT 1 2007 vanzari de 465,3 milioane lei (circa 140 milioane euro), corespunzator unei cote de piata de 8,0% Nivelul vanzarilor GSK in primul trimestru al anului 2007 a fost de 130,2 milioane lei (39,86 milioane euro).
A doua companie in top este Hoffman La Roche care a consemnat vanzari de 405,8 milioane lei (circa 120 milioane euro), si o cota de piata de 7% in perioada aprilie 2006 - martie 2007 (MAT 1 2007). In primul trimestru al anului 2007 Hoffman La Roche a inregistrat vanzari de 103,4 milioane lei (31,6 milioane euro).
Reprezentanta din Romania a Sanofi-Aventis ocupa pozitia a treia, pentru MAT 1 2007 inregistrand vanzari de 380,7 milioane lei (circa 115 milioane euro) si o cota de piata de 6,6%. In primul trimestru al anului in curs compania a raportat vanzari de 104,6 milioane lei (32 milioane euro).
Potrivit raportului intocmit de Cegedim, primele zece companii clasate repezinta 55,3% din totalul pietei farmaceutice romanesti, iar impreuna cu urmatoarele zece companii din top 20 se acopera aproape trei sferturi din piata.
Pe locurile 11-20 se plaseaza, in ordine, companiile Eli Lilly, Actavis, Bayer Healthcare AG, Menarini, Labormed, Ozone Laboratories, Novo Nordisk, Gedeon Richter, Schering Plough si Merck & Co, companii care au avut cote de piata situate intre 1,5% si 2,2%.
Cegedim Romania a precizat ca datele prezentate estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti.
Sursa: DailyBusiness. ro , 17 mai 2007 -
Amonil a afisat in T1 pierderi de 6 ori mai mari
Curierul National AMO
___
Amonil Slobozia a afisat in perioada ianuarie-martie 2007 o pierdere de 4,88 milioane lei (1,45 milioane euro), de 5,9 ori mai mare, pe fondul scaderii afacerilor de 16,5 ori, pana la 4,35 milioane lei, comparativ cu nivelul din intervalul similar din 2006, se arata intr-un comunicat BVB. Pierderea raportata de Amonil este 832.133 lei, cu o cifra de afaceri de 72,14 milioane lei.
Amonil Slobozia a estimat pierderile pentru anul in curs la peste 10 milioane lei, din cauza opririi a trei instalatii, dar ar putea modifica bugetul aprobat de actionari daca se va relua furnizarea gazului metan.
Compania estimeaza in 2007 venituri totale de 11,83 milioane lei ca urmare a opririi activitatii, pierderi de 10,04 milioane de lei, jumatate din valoarea pe 2006 si cheltuieli de peste 21,8 milioane lei. Pierderea obtinuta de Amonil pe 2006 a fost de 19,067 milioane lei, in conditiile in care compania a obtinut un profit de 2,06 milioane lei, in anul precedent.
Cifra de afaceri a companiei in 2006 a fost de 247,3 milioane lei, in scadere cu 27% fata de 2005, cand Amonil a obtinut o cifra de afaceri de 339 milioane lei.
Compania, infiintata in anul 1969, este cel mai mare producator de uree din Romania. Amonil are un capital social de 111,26 milioane lei (33 milioane euro). Principalii actionari ai companiei sunt Eurotrading Chemicals SRL cu 28,15%, Romferchim SA Bucuresti cu 28,49% si un grup de persoane care actioneaza concertat, cunoscut ca 'Grupul de la Oradea', care detine 17,12% din companie. Actiunile Amonil se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti sub simbolul AMO. Capitalizarea companiei este de circa 59 milioane lei (18 milioane euro).
Sursa: Curierul National, 17 mai 2007'
Pagina