Stiri bursiere

Informatii piata

Orice miscare a pretului unui instrument financiar listat la bursa are la origine o stire bursiera. Noi iti punem la dispozitie o selectie a celor mai importante stiri financiare de ultima ora, pentru a putea lua deciziile investitionale in deplina cunostinta de cauza.

16.09.2008

  • Nabucco nu trebuie abandonat

    Jurnalul National   TGN

    ___
    Proiectul de constructie a gazoductului Nabucco nu ar trebui abandonat, in pofida cresterii numarului de proiecte concurente, a declarat Jose Manuel Durao Barroso, presedintele Comisiei Europene. “Proiectele pentru constructia altor conducte nu submineaza in mod neaparat gazoductul european Nabucco. Europa are nevoie de un numar mai mare de legaturi energetice si de aceea UE s-a angajat in proiectul Nabucco”, a spus Barosso dupa o intilnire cu premierul ungar Ferenc Gyurcsany. Barroso a spus ca este in interesul Europei sa-si diversifice rutele de livrare. Nabucco ar trebui sa aduca gaze caspice pina la centrul de depozitare de la Baumgartden al OMV. Companiile care fac parte din consortiu sint OMV (Austria), RWE (Germania), Transgaz (Romania), MOL (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria), si Botas (Turcia). Consiliul Energetic Mondial considera in luna iunie South Stream, concurentul Nabucco, ca fiind “cel mai promitator”. Joi, April Foley, ambasadorul SUA la Budapesta, a cerut Ungariei sa incetineasca negocierile pentru South Stream in favoarea Nabucco. “Rusia a utilizat in mai multe rinduri influenta din sectorul energetic in politica sa. Proiectele politice precum Nabucco ofera o diversificare reala, dar numai daca reprezinta o prioritate”, sublinia oficialul american. Nabucco va trebui sa transporte anual 30 de miliarde de metri cubi de gaze, va avea 3.300 de kilometri lungime si ar trebui sa devina operational in 2013. Deoarece statele partenere nu au gasit cantitatile suficiente de gaz care sa fie transportate prin conducta, consortiul nu a gasit finantare pentru demararea procedurilor, iar costurile au crescut de la 4,4 miliarde de euro la 7,9 miliarde de euro. Sursa: Jurnalul National, 16 septembrie 2008

    mai mult

  • Azomures va garanta un credit de 12 mil. dolari pentru Chimpex Constanta

    DailyBusiness.ro   

    ___
    Actionarii Azomures au aprobat garantarea unui imprumut in valoare de 12,1 mil. dolari (8,42 mil. euro), acordat in favoarea societatii Chimpex Constanta, la care producatorul de ingrasaminte chimice detine pachetul majoritar, a informat luni conducerea companiei. Creditul, cu o dobanda maxima calculata ca suma a indicelui Libor USD la data incheierii contractului, plus o marja maxima de 5% pe an, va fi contractat de la Landesbank Baden-Wurttemberg, London Branch. Chimpex Constanta activeaza in domeniul serviciilor portuare si are un capital social de 16,3 milioane lei, divazat in 6,5 milioane actiuni, in valoare nominala de 2,5 lei. Azomures controleaza 88,54% din actiunile operatorului portuar. Azomures (AZO) a inregistrat in primele 6 luni ale acestui an afaceri de 592 milioane lei (161,3 milioane euro), in crestere cu 54,8% si un profit net de 132,23 milioane lei (36 milioane euro), dupa pierderile inregistrate in intervalul similar din 2007. Producatorul de ingrasaminte Azomures are un capital social de 52,6 milioane lei, divizat 526 milioane actiuni cu o valoare nominala de 0,10 lei. Actionarul majoritar al companiei este Transworld Fertilizers Holding Luxemburg, cu 55,97%. Fondul Proprietatea detine 7,69%, iar Azomures Holding LLC controleaza 19,05% din actiunile companiei. Titlurile companiei se tranzactioneaza la prima categorie a Bursei de Valori Bucuresti (BVB), sub simbolul AZO. Ultima cotatie a titlurilor AZO a fost de 0,575 lei, in sedinta de vineri, ceea ce corespunde unei capitalizari de 302,5 milioane lei (88,54 milioane euro). Sursa: Daily Business, 16 septembrie 2008

    mai mult

  • Aero Vodochody si Marcovici Capital au depus oferte pentru preluarea IAR Ghimbav

    Curierul National   IARV

    ___
    Companiile Aero Vodochody (Cehia) si Marcovici Capital Ltd (Israel) au depus oferte pentru preluarea pachetului de actiuni detinut de stat la constructorul de aeronave IAR Ghimbav, pana luni, la termenul limita, au declarat agentiei Mediafax reprezentanti ai AVAS. Documentele pentru participarea la procesul de privatizare a intreprinderii IAR Ghimbav au mai fost achizitionate de Eurocopter (Franta) si firmele romanesti Rups, UTI Systems, Grivco si RO Mike Trade, dar numai cele doua companii au depus oferte. In luna iulie, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a prelungit, pentru a doua oara, termenul de depunere a ofertelor pentru privatizarea constructorului de aeronave si nave IAR Ghimbav, pana la 15 septembrie 2008. Termenul a fost prelungit la solicitarea Eurocopter si UTI Systems Bucuresti, pentru finalizarea propriului audit pe care il realizeaza asupra societatii. Pachetul scos la vanzare contine 12,2 mil. actiuni, reprezentand 64,89% din capitalul social al IAR Ghimbav. IAR Ghimbav va fi privatizata prin negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile, astfel ca pretul oferit va avea o pondere de 95%, iar 5% investitiile pentru dezvoltarea companiei. Constructorul de aeronave a incheiat primul semestru cu un profit brut de 2,1 mil. lei, de patru ori mai redus fata de cel raportat in perioada similara a anului trecut, la afaceri de 60,9 mil. lei, mai mari cu 22% fata de rezultatul obtinut in primele sase luni din 2007. In primele sase luni din 2007, IAR Ghimbav a obtinut un profit brut de 8,7 mil. lei, la o cifra de afaceri de aproximativ 50 mil. lei. Actionarul majoritar este AVAS, cu 64,89% din capital. Procesul de privatizare a IAR Ghimbav a fost reluat in data de 21 aprilie 2008, dupa ce procedura de privatizare demarata in 2006 nu s-a finalizat. Alti actionari ai societatii sunt MMSS, cu 7,35% din capital, SIF Transilvania, cu 4,57%, si alte persoane fizice (17,25%) si juridice (5,98%). Sursa: Curierul National, 16 septembrie 2008

    mai mult

  • Speculatorii de pe Sibex sunt speriati de caderi

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   

    ___
    'In acelasi timp se pot pierde insa foarte multi bani', spune Gabriel Necula, directorul adjunct de operatiuni la Prime Transaction

    mai mult

  • Mama ei de corelare...

    BURSA.RO - TITLURILE ZILEI   

    ___
    Gabriel Necula, broker la 'Prime Transaction', este de părere că 'acei investitori care încă mai sunt pe piață sunt influențati de știrilie din piața americană ...'

    mai mult

15.09.2008

  • Fercala: SIF-urile au ajuns acum la nivelul din 2001

    ZF RO - FONDURI MUTUALE   SIF3

    ___
    Activul net al SIF Transilvania (SIF3) a scazut cu 16,5% de la inceputul anului, pana la 2,3 mld. lei (639 mil. euro) la sfarsitul lunii august, potrivit raportarilor transmise catre BVB. In aceeasi perioada, capitalizarea bursiera a SIF3 s-a redus cu 65%, la 873 mil. lei (242,5 mil. euro). SIF Transilvania a ajuns astfel sa se tranzactioneze pe Bursa cu un discount de 62% fata de valoarea activului net calculat conform reglementarilor CNVM, fiind cea mai subevaluata dintre SIF-uri din acest punct de vedere. 'Niciodata nu mi-am inchipuit ca o actiune SIF3 mai poate scadea sub 1 leu si totusi s-a intamplat. Cred ca suntem cu SIF-urile la nivelul din 2001, ca termeni fundamentali de investitie', considera Mihai Fercala, presedintele SIF Transilvania. In septembrie 2001, actiunile SIF3 se tranzactionau la 0,133 de lei, sau circa 25% din valoarea activului net unitar calculat conform regulilor CNVM care era la acea data de 0,57 de lei. 'Cine a cumparat SIF-uri in 2001 a castigat foarte mult pana in 2006-2007 si cred ca cine investeste acum in companii solide pe baza unei analize serioase poate obtine castiguri importante, nu pana la sfarsitul anului, dar pe termen de cativa ani', a declarat Mihai Fercala, presedintele SIF Transilvania. Actiunile SIF3 au atins vineri nivelul de 0,8 lei, minimul ultimilor trei ani. De la inceputul anului, titlurile SIF3 au pierdut 65,5%, cea mai mare scadere din grupul SIF-urilor. Societatea a obtinut in primele opt luni ale anului un profit de 73,4 mil. lei (20 mil. euro). Sursa: Ziarul Financiar, 15 septembrie 2008

    mai mult

  • AVAS a prelungit termenul de valabilitate al ofertei pentru Avioane Craiova cu 15 zile

    Wall-Street.ro   AVIO

    ___
    Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a decis prelungirea termenului de valabilitate a ofertei pentru Avioane Craiova cu 15 zile, pana pe data de 29 septembrie 2008, in vederea finalizarii negocierilor cu AERO Vodochody, compania ofertanta castigatoare, potrivit unui comunicat. 'Temeiul legal al acestei decizii este dat de Legea137/2002 care prevede faptul ca institutia publica implicata in privatizare poate prelungi succesiv, cu perioade de maximum 30 de zile, dar care cumulate sa nu depaseasca 180 de zile, termenul de valabilitate al ofertei de vanzare', arata persoane avizate din companie, potrivit NewsIn. Prelungirea termenului are drept scop finalizarea negocierii clauzelor contractului de vanzare - cumparare pentru pachetul de 80,9778% din capitalul social al companiei Avioane Craiova. In cadrul procesului de privatizare, AVAS a selectat oferta AERO Vodochody a.s. Cehia ca fiind cea mai buna din cele trei oferte depuse pentru societatea Avioane Craiova. Investitorul ceh AERO Vodochody a depus o oferta de 16,32 milioane euro, formata din pretul pachetului de actiuni in valoare de 4,11 milioane euro; investitii pentru dezvoltarea societatii in valoare de 8,88 milioane euro pe o perioada de cinci ani; capital de lucru in valoare de 3,3 milioane euro, in primele sase luni de la transferul dreptului de proprietate si investitii de mediu de 30.000 euro in primul an. Societatea Avioane Craiova (ACV) a fost infiintata in anul 1972, avand ca principal domeniu de activitate constructia si reparatia de aeronave si nave. ACV este unicul producator de aeronave de tip militar din sistemul industriei aeronautice romanesti si al avionului de scoala si antrenament IAR 99 SOIM, compatibil cu standardele NATO, destinat Fortelor Armate Romane. Societatea poate desfasura activitati de intretinere si reparare autovehicule, constructii metalice si parti componente, lucrari de instalatii electrice, izolatii si protectie anticoroziva, activitati de proiectare, urbanizare si alte servicii tehnice, cercetare, dezvoltare si alte activitati. Aero Vodochody a.s. Cehia este cel mai mare producator de avioane militare cu reactie de antrenament din lume. In ultimii 50 de ani, compania a produs peste 6.500 de avioane de constructie proprie, ceea ce reprezinta, in linii generale, doua treimi din productia mondiala din aceasta categorie. De-a lungul existentei sale, societatea a produs, in total, peste 11.000 de avioane, iar incepand cu anul 2000 si peste 150 de elicoptere Sikorsky S-76. Sursa: Wall-Street, 15 septembrie 2008

    mai mult

  • Electroputere a aprobat majorarea capitalului de 19 ori, la 233 mil. lei

    DailyBusiness.ro   EPT

    ___
    Actionarii Electroputere au aprobat, miercuri, majorarea capitalului de 18,8 ori, pana la maxim 233 mil. lei (64,5 mil. euro), potrivit unui comunicat al companiei remis vineri Bursei de Valori Bucuresti (BVB). De asemenea, actionarii au aprobat contractarea unui credit bancar de maxim 70 milioane euro de la orice banca comerciala din Romania, pentru finantarea activitatii companiei si achitarea datoriilor catre bugetul de stat. In plus, actionarii au mai decis, in sedinta de miercuri, 10 septembrie, achizitionarea unei linii tehnologice de cale ferata, in vederea dezvoltarii de noi locomotive si vagoane . Tot miercuri a fost aprobata reducerea numarului membrilor Consiliului de Administratie de la 7 la 5 persoane, ca urmare a demisiei lui Cornel Mondea si a lui Farajalla Aljarba. Electroputere Craiova a inregistrat pierderi de 12,78 milioane lei (3,47 milioane euro) in primul semestru al anului, cu 13,4% mai mari decat rezultatul negativ inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. In primele 6 luni ale anului, afacerile Electroputere au crescut cu 28% fata de acelasi interval din 2007, pana la 79,9 milioane lei (21,7 milioane euro). Firma saudita Al-Arrab detine 62,82% din capitalul social al Electroputere, dupa semnarea contractului de privatizare in luna noiembrie a anului trecut. Compania este listata la Bursa de Valori Bucuresti si are un capital social de 12,41 milioane lei. Capitalizarea companiei este de 70,77 milioane lei (19,64 mil. euro), potrivit celei mai recente cotatii, de 0,57 lei/actiune, stabilita in sedinta din 9 septembrie. Sursa: Daily Business, 15 septembrie 2008

    mai mult

  • Profit de un milion de lei pentru Simcor Oradea

    Curierul National   

    ___
    Veniturile producatorului de materiale de constructii Simcor Oradea (SIOR) au crescut in primele sase luni cu 27,8%, la 22,7 mil.lei, comparativ cu valoarea de 17,77 mil. lei consemnata in perioada similara a anului trecut, potrivit raportului semestrial al firmei transmis Bursei, preluat de Mediafax. In perioada analizata, afacerile Simcor au urcat cu 34,4%, la 22 mil. lei, iar cheltuielile au avansat cu aproape 30%, la 21,47 mil. lei. Simcor a obtinut in primul semestru un profit net de 1,03 mil. lei, valoare apropiata de castigul din intervalul similar din 2007, de 989.000 de lei. In primele sase luni ale anului trecut, firma a obtinut o cifra de afaceri de 16,36 mil. lei si cheltuieli de 16,54 mil. lei. Simcor Oradea face parte din grupul Simcor, alaturi de alte sase firme - Simterac, Simcor Var, Simcor Management, Simpromat, Simterac si Simsped. Simcor este controlata de Macon si Simpromat, care au o participatie concertata de 78,45%. Enterprise Investors a achizitionat in 2006 compania Macon, printr-o tranzactie de 35 de mil. euro, iar in acest an a majorat capitalul social al producatorului de materiale de constructii cu 26 de mil. euro pentru a finanta achizitia Simcor. Simcor Group a fost preluat pentru 53 de milioane de euro, tranzactia fiind finantata prin majorarea de capital, un imprumut de la ING si fonduri proprii ale Macon. Actiunile Simcor se tranzactioneaza pe piata RASDAQ, iar in sedinta de vineri au crescut cu 3,82%, la 16,3 lei pe unitate. La acest pret, firma de constructii are o capitalizare de 79,6 mil.lei. Sursa: Curierul National, 15 septembrie 2008

    mai mult

  • Azi se decide proprietarul IAR Ghimbav

    Buna ziua Brasov   IARV

    ___
    In cursa se afla sapte companii care au achizitionat dosarul de prezentare al companiei brasovene pentru a putea participa la actualul proces de privatizare. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) va lua, astazi, o decizie in ce priveste continuarea negocierilor pentru achizitia pachetului majoritar al companiei IAR Ghimbav. In cursa se afla sapte companii care au achizitionat dosarul de prezentare al companiei brasovene IAR Ghimbav pentru a putea participa la actualul proces de privatizare. Printre cele sapte companii se numara Grivco SA, companie care apartine holdingului Grivco, detinut de omul de afaceri Dan Voiculescu, presedintele Partidului Conservator, UTI Systems, controlata prin UTI Holdings (Olanda) de controversatul om de afaceri Tiberiu Urdareanu, RUPS SA Brazi, companie de repere industriale pentru piese de schimb si utilaje si echipamente petrochimice, Marcovici Capital Limited Israel, o companie de comert international sau RO Mike Trade SRL. Acestea se vor lupta cu Aero Vodochody (Cehia) si colosul francez Eurocopter, membru al concernului franco-germano-spaniol EADS. Autoritatea, la cererea Eurocopter si a companiei UTI Systems, a decis prelungirea termenului de depunere a ofertelor pentru cumpararea IAR Ghimbav de la 23 iulie la 15 septembrie, „termen necesar pentru finalizarea propriului audit pe care il realizeaza asupra societatii”. Procesul de privatizare a IAR Ghimbav a fost reluat in data de 21 aprilie 2008, dupa ce procedura de privatizare demarata in 2006 nu s-a finalizat. Este vorba de oferta de privatizare a AVAS din 2006, cand singurul ofertant interesat de IAR SA Ghimbav a fost Eurocopter SAS Franta. In cadrul acestei proceduri, comisia de negociere a solicitat, permanent, ofertantului Eurocopter imbunatatirea ofertei depuse si a prelungit succesiv, cu perioade de 30 de zile, termenul de valabilitate a ofertei pana la data de 21 octombrie 2007. Aceasta a fost ultima prelungire a ofertei permisa de legislatia in vigoare. Pana la acea data, ofertantul nu a depus oferta finala imbunatatita si irevocabila la sediul AVAS, iar contractul de privatizare nu a putut fi incheiat. Potrivit unor informatii din piata oferta francezilor era atunci de doar un milion de euro. IAR Ghimbav este o societate deschisa ale carei actiuni sunt tranzactionate pe piata de capital. AVAS detine un pachet de 64,89% din actiunile societatii. Obiectul de activitate al companiei brasovene il reprezinta constructia si reparatia de aeronave. Ceilalti actionari ai societatii sunt Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, cu 7,35% din capitalul social (in urma transformarii unor datorii in actiuni), Societatea de Investitii Financiare Transilvania, cu 4,57%, alte persoane fizice (17,25%) si juridice (5,98%). Aviz de la CE pentru privatizare AVAS a scos la vanzare pachetul de 64,89% din actiunile societatii IAR Ghimbav (12.250.488 actiuni). Potrivit unui comunicat al AVAS, privatizarea se va realiza prin metoda de negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile, in conformitate cu legislatia care guverneaza activitatea AVAS si procesul de privatizare. „AVAS a inaintat catre Consiliul Concurentei si Comisia Europeana documentatia de privatizare a IAR Ghimbav. Consultarile cu reprezentantii CE au avut in vedere realizarea unei documentatii de vanzare care sa permita desfasurarea unui proces de privatizare transparent, adaptat legislatiei europene si care sa nu creeze suspiciuni de ajutor de stat. Astfel, in evaluarea ofertelor depuse de investitori, 95% din punctajul final este reprezentat de pretul pe pachetul de actiuni si 5% de investitiile pentru dezvoltare”, se arata in comunicatul AVAS. O alta conditie obligatorie pentru participarea la negociere este planul de afaceri pe 5 ani al investitorului, care trebuie sa contina sursele de finantare si planul de dezvoltare a productiei de aparare, oportunitatea incheierii tranzactiei fiind decisa de AVAS, potrivit Legii 137 / 2002. Eurocopter muta o parte din operatiuni in Romania Pe de alta parte, Eurocopter a anuntat ca va muta in Romania activitatile de mentenanta, reparatii si revizie, deoarece aceste activitati nu mai dau randament in Franta. Anuntul a fost facut dupa ce filiala franceza de servicii pentru elicoptere a pierdut unele contracte de mentenanta in acest an. Conducerea companiei sustine ca „masura nu trebuie privita ca un transfer al activitatilor, ci ca o oportunitate de a castiga noi contracte pe care nu le-am fi putut obtine in Franta. Operatiunea nu va conduce la reducerea fortei de munca la Marignane, in sudul Frantei”. Conducerea Eurocopter a negat speculatiile privind o asociere intre decizia de a cumpara firma germana specializata in mentenanta pentru elicoptere Motorflug si transferul operatiunilor mentionate din Franta in Romania. Potrivit companiei, achizitionarea Motorflug face parte din planul de afaceri al Eurocopter de a dubla vanzarile pana in 2020, majorand contributia activitatilor de service la venituri la 50%, fata de doar 30% in prezent. Sursa: Buna ziua Brasov, 15 septembrie 2008

    mai mult

Pagina

inchide