I. DEFINITII
Date
cu caracter personal ("Date Personale”) - înseamnă orice informaţii privind o persoană
fizică identificată sau identificabilă ("persoana vizată"); o
persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată,
direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare,
cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un
identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii
identităţii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice,
culturale sau sociale;
Operator de date cu caracter personal („Operator”) - PRIME TRANSACTION SA cu sediul în Str. Caloian
Judetul nr. 22, sector 3, Bucureşti, nr. de ordine in ORC J40/3426/1997, CUI –
9427502, operator de date cu caracter personal nr. 1219.
Prelucrarea înseamnă operaţiuni cum
sunt: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea
sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, transmiterea, combinarea,
blocarea, restricţionarea, ştergerea, distrugerea, arhivarea datelor cu
caracter personal etc.
II. CATEGORII
DE DATE PRELUCRATE DE CATRE PRIME TRANSACTION SA
ü
date
de identificare: nume, prenume, nume anterior (dacă este cazul),
porecla/pseudonimul, CNP (echivalentul acestuia pentru persoane străine), seria
şi numărul actului de identitate, al paşaportului, al permisului de şedere şi
alte informaţii conţinute în acestea (de ex: data şi locul naşterii, cetăţenia,
naţionalitate, ţara de origine, rezidenta, starea civila, situatia familiala),
adresa de domiciliu/resedinta, adresa de corespondenţă, e-mail, telefon (fix,
mobil, fax), identificator online, rezidenta fiscala;
ü
imagine
(act de identitate);
ü
date
bancare;
ü
informaţii
de natură financiară (de ex: venituri, investitii, sursa fondurilor, date de
tranzacţionare, istoric tranzacţionare, date privind bunurile deţinute);
ü
informaţii
privind nivelul de cunoştinţe şi experienţă;
ü
informații
referitoare la ocupaţia, numele angajatorului, natura activităţii proprii,
funcţia publică deţinută, expunerea politică (dacă este cazul), loc de muncă,
funcţie/profesie;
ü
informaţii
referitoare la activitatea frauduloasă/potenţial frauduloasă, constând în date
referitoare la acuzaţii şi condamnări legate de infracţiuni precum frauda,
spălarea de bani şi finanţarea actelor de terorism;
ü
semnătura;
ü
numele
şi prenumele membrilor de familie/imputernicitilor pe cont,
ü
orice
alte informaţii care derivă din acestea în urma prelucrărilor efectuate de PRIME
TRANSACTION SA (cum ar fi: istoric tranzacţii, segmentarea clientelei în
funcţie de diferite criterii, identificatorul unic generat pentru fiecare
client în parte, informaţii specifice despre produsele şi serviciile
contractate şi despre felul în care Clientul le-a utilizat);
ü
orice
alte informaţii care sunt necesare desfăşurării activităţilor PRIME TRANSACTION
SA în scopurile de mai jos.
III.
UTILIZAREA DATELOR PERSONALE
PRIME TRANSACTION S.A. colectează
şi prelucrează datele dumneavoastră personale în următoarele scopuri:
ü
furnizarea
de produse şi servicii de investiţii financiare prin intermediul tuturor
canalelor disponibile în acest sens (de ex: locaţii fizice, internet, telefon
etc.);
ü
identificarea
persoanelor vizate atât în locaţiile fizice, cât şi prin intermediul
mijloacelor de comunicare (de ex: telefon, e-mail, poştă, internet);
ü
efectuarea
de analize preliminare (de ex: analizarea expunerii la riscul pe care îl
implică furnizarea unui produs/serviciu), prin care se urmăreşte evaluarea
Clientului/altei persoane vizate, cu scopul de a decide cu privire la
încheierea anumitor operaţiuni sau contractarea anumitor produse;
ü
verificarea
Clientului/altei persoane vizate în vederea identificării, prevenirii şi
combaterea fraudelor, finanţării terorismului şi a spălării banilor;
ü
efectuarea
unor activităţi de gestiune economică, financiară şi/sau administrativă în
cadrul PRIME TRANSACTION SA;
ü
centralizarea
operaţiunilor şi menţinerea unei baze de date interne, în care să fie stocate
informaţiile cu privire la persoanele vizate, pentru a putea fi utilizate de
către departamentele şi structurile societăţii în activitatea acestora (de ex:
utilizarea acestor date presupune prelucrarea lor de către aplicaţiile interne
utilizate de către departamentele relevante în desfăşurarea activităţii);
ü
contactarea
Clientului/altei persoane vizate prin intermediul mijloacelor de comunicare cu
scopul de a-i aduce la cunoştinţă/notifica informaţii despre produsele
contractate (de ex: expirare termen, neîndeplinire obligaţii,
modificare/completare caracteristici/costuri/funcţionalităţi/beneficii
produse);
ü
furnizarea
de servicii suport pentru solicitările Clientului/persoanei vizate (de ex:
informaţii adiţionale despre produse, actualizarea unora din datele de
identificare, derularea de investigaţii cu privire la disfuncționalităţi ale
produselor şi serviciilor oferite, soluţionarea cererilor, reclamaţiilor şi
petiţiilor formulate);
ü
crearea
sau analizarea de profiluri pentru îmbunătăţirea produselor/serviciilor, pentru
promovarea personalizată/generală, pentru efectuarea oricăror alte tipuri de
promovare a produselor/serviciilor, sau pentru efectuarea de activităţi de
marketing direct prin intermediul oricăror mijloace de comunicare (de ex:
comunicarea prin poştă, telefon, fax, e-mail, SMS a unor reclame adresate în
mod direct şi specific unei anumite persoane) în cazul în care Clientul acceptă
aceasta;
ü
realizarea
de activităţi de marketing sau publicitate de tip general, activităţi de
fidelizare a clientelei şi realizarea de sondaje;
ü
efectuarea
de analize interne (incluzând analize statistice), atât cu privire la produse/servicii,
cât şi cu privire la portofoliul de clienţi, pentru îmbunătăţirea şi
dezvoltarea de produse/servicii, precum şi efectuarea de studii şi analize de
piaţă cu privire la produse/servicii;
ü
analizarea
riscurilor;
ü
efectuarea
unor activităţi de colectare debite şi/sau recuperare creanţe sau de gestionare
a unor astfel de activităţi;
ü
arhivarea
atât în format fizic, cât şi electronic a documentelor, realizarea de servicii
de registratură a corespondenţei adresate societăţii şi expediată de către societate,
inclusiv prin intermediul curieratului;
ü
soluţionarea
litigiilor, investigațiilor sau oricăror altor petiţii/plângeri/solicitări la
care societatea este parte;
ü
efectuarea
unor controale de risc asupra procedurilor şi proceselor interne, precum şi realizarea
de audituri sau investigaţii ale societăţii;
ü
realizarea
de raportări către instituţiile competente conform reglementărilor legale
aplicabile (de ex: declararea tranzacţiilor ce depasesc cuantumul stabilit de
lege catre Oficiul Național de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor,
raportari catre Autoritatea de Supraveghere Financiara / Bursa de Valori
Bucuresti / Depozitarul Central / Fondul de Compensare a Investitorilor / BNR / Institutul
de Statistica / alte
institutii);
ü
pentru
monitorizarea activităţii clienţilor în vederea detectării tranzacţiilor
neobişnuite şi a tranzacţiilor suspecte.
De asemenea, menţionăm că datele
cu caracter personal sunt, uneori, folosite de către PRIME TRANSACTION SA
pentru o serie de scopuri secundare (de ex: pentru arhivare, audit intern,
extern etc.), acestea fiind întotdeauna compatibile cu scopurile principale
pentru care datele respective au fost iniţial colectate de către PRIME
TRANSACTION SA.
PRIME
TRANSACTION SA prelucrează
datele dumneavoastră cu caracter personal, în scopurile menţionate mai sus, în
baza următoarelor temeiuri:
ü
pentru
executarea contractului de prestări servicii la care dumneavoastră sunteţi
parte (de ex: furnizarea serviciilor de investiţii financiare, furnizarea de
servicii suport pentru solicitările dumneavoastră, trimiterea de
notificări/informări/raportări cu privire la situaţia deţinerilor) sau cererea
dumneavoastră înainte de încheierea unui contract (de ex: efectuarea de analize
preliminare de evaluare şi acceptare a Clientului);
ü
în
baza consimţământului dumneavoastră (de ex: în caz de maketing direct sau
luarea de decizii automate care produc efecte juridice sau efecte similare
semnificative şi care nu sunt necesare executării unui contract sau
îndeplinirii unei obligaţii legale);
ü
în baza unei obligaţii legale (de
ex: identificarea şi cunoaşterea clientelei, identificarea şi prevenirea
fraudelor, prevederilor FATCA ("The US Foreign Account Tax Compliance Act) şi
CRS („Common Reporting Standard” etc.);
ü
în
baza interesului legitim al PRIME TRANSACTION SA (de ex: centralizarea
operaţiunilor şi menţinerea unei baze de date interne, analizarea unor idei de
eficientizare a proceselor etc);
ü
pentru
motive de interes public major, şi anume, diminuarea riscului aferent
contractării cu o persoană expusă politic, dupa cum este menţionat în cadrul
Legii 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor precum şi
pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului.
IV. CATEGORII DE DESTINATARI CATRE
CARE SE POT DIVULGA DATELE PERSONALE COLECTATE
ü
persoană
vizată şi reprezentanţii legali ai persoanei vizate;
ü
împuternicitul
operatorului;
ü
partenerii
contractuali ai operatorului;
ü
furnizorii
implicaţi în mod direct/indirect în desfăşurarea obiectului de activitate al
societăţii; furnizori de servicii: servicii IT (mentenanţă, dezvoltare
software), arhivare în format fizic şi/sau electronic; curierat; utilităţi;
audit; serviciilor de suport; procesare plăţi; de cercetare de piaţă, de
transmitere a comunicărilor, de monitorizare a traficului şi comportamentului
utilizatorilor instrumentelor online, de servicii de personalizare a
diferitelor tipuri de marketing; de servicii de recuperare creanţe şi/sau
colectare a debitelor, evaluatori;
ü
executori
judecătoreşti şi birouri notariale, consultanţi externi care ne acordă
consultanţă sau ne asistă în exercitarea şi apărarea drepturilor în instanţă;
ü
instituţii
financiar-bancare din România şi din străinătate;
ü
organe
judiciare din România şi din alte ţări, precum membrii ai instanţelor
judecătoreşti, instanţelor arbitrale, parchetelor;
ü
instituţii
publice/private de supraveghere şi de administrare a pieţei financiare (de ex:
Autoritatea de Supraveghere Financiară, Bursa de Valori Bucuresti / Depozitarul
Central / Fondul de Compensare a Investitorilor / BNR / Institutul de
Statistica);
ü
Autorităţi
publice centrale şi locale (de ex: Autoritatea Naţională de Administrare
Fiscală, Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor) din
Romania şi din alte ţări, organe ale poliţiei;
ü
Instituţii
de investigare şi suport pentru incidente de securitate cibernetică.
V. TRANSFERUL
DATELOR PERSONALE INTR-O TARA DIN AFARA ZONEI ECONOMICE EUROPENE
În vederea îndeplinirii
scopurilor menţionate mai sus, este posibil ca PRIME TRANSACTION SA să
transfere unele sau toate categoriile de date cu caracter personal în afara
României sau statelor din cadrul UE/EEA către:
(i) Statele Unite ale Americii
(în baza Scutului de Confidenţialitate existent între Uniunea Europeană şi
Statele Unite ale Americii),
(ii) statele faţă de care ordonaţi efectuarea unor plăţi (în temeiul derogărilor specifice în materie, având în vedere că transferul datelor este necesar pentru executarea unui contract).
În cazul conturilor deschise la distanță, pe site-ul www.primet.ro, în cazul în care transferul implică categorii speciale de date, acestea ar putea fi transmise către o țară terță care nu oferă o protecție adecvată în sensul Regulamentului 679/2016.
VI. PASTRAREA
DATELOR PERSONALE
Datele personale detinute de
PRIME TRANSACTION SA vor fi păstrate pe tot parcursul relaţiei contractuale şi
după finalizarea acesteia în vederea conformării cu obligaţiile legale
aplicabile în domeniul pietei de capital, inclusiv, dar fără limitare, la
dispoziţiile în materia arhivării.
VII. DREPTURILE
PE CARE LE AVETI IN CEEA CE PRIVESTE DATELE DUMNEAVOASTRA PERSONALE
În legătura cu prelucrarea
Datelor cu Caracter Personal vă puteţi exercita oricare dintre următoarele
drepturi:
ü
Dreptul
la informare -
dreptul de a primi informaţii detaliate privind activităţile de prelucrare
efectuate de PRIME TRANSACTION SA, conform celor prevăzute în prezentul
document;
ü
Dreptul
de acces - poate
solicita şi obţine confirmarea faptului că datele sale cu caracter personal
sunt prelucrate sau nu de către PRIME TRANSACTION SA,
iar în caz afirmativ, poate solicita accesul la acestea, precum şi anumite
informaţii. La cerere, PRIME TRANSACTION SA va elibera şi o copie a datelor cu caracter personal
prelucrat, copiile suplimentare putând fi tarifate în funcţie de costurile
efective ale PRIME TRANSACTION SA;
ü
Dreptul
la rectificare –
dreptul de a obţine rectificarea datelor cu caracter personal inexacte şi
completarea celor incomplete;
ü
Dreptul
la ştergerea datelor (”dreptul
de a fi uitat”) – în situaţiile reglementate expres de lege (în special în
cazul retragerii consimţământului sau în cazul în care se constată că
prelucrarea datelor cu caracter personal nu a fost legală), poate obţine
ştergerea respectivelor date. Urmare a unei astfel de solicitări, PRIME
TRANSACTION SA poate
să anonimizeze datele, lipsindu-le de caracterul personal şi să continue astfel
prelucrarea în scopuri statistice;
ü
Dreptul
la restricţionarea prelucrării –
în situaţiile reglementate expres de lege (în special în cazul în care se
contestă exactitatea respectivelor date pe perioada necesară pentru determinarea
acestei inexactităţi sau în cazul în care prelucrarea este ilegală şi nu se
doreşte ştergerea datelor, ci doar restricţionarea);
ü
Dreptul
de opoziţie – se
poate opune în orice moment, din motive legate de situaţia particulară în care
se află, prelucrărilor întemeiate pe interesul legitim al PRIME
TRANSACTION SA(inclusiv creării de profiluri) sau realizate în exerciţiul unui interes public
sau al unei autorizări cu care este investită PRIME
TRANSACTION SA;
ü
Dreptul
la portabilitatea datelor -
poate primi datele cu caracter personal, într-un format structurat, care poate
fi citit automat, sau poate solicita ca respectivele date să fie transmise
altui operator. Acest drept este aplicabil numai:
(i)
pentru datele cu caracter
personal furnizate de către Clientul PRIME TRANSACTION SA;
(ii)
dacă prelucrarea datelor cu
caracter personal este realizată prin mijloace automate;
(iii)
dacă prelucrarea are ca temei
legal fie executarea unui contract, fie consimţământul persoanei vizate.
ü
Dreptul
de a depune plângere -
poate depune plângere faţă de modalitatea de prelucrare a datelor cu caracter
personal de către PRIME TRANSACTION SA la Autoritatea Naţională de Supraveghere a
Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). De asemenea, persoana
vizata are dreptul de a se adresa justitiei.
ü
Dreptul
de retragere a consimţământului – în
cazurile în care prelucrarea se întemeiază pe consimţământ, acesta poate fi
retras oricând. Retragerea consimţământului va avea efecte doar pentru viitor,
prelucrarea efectuată anterior retragerii rămânând în continuare valabilă;
ü
Drepturi
suplimentare aferente deciziilor automate utilizate în procesul de furnizare a
serviciilor şi produselor PRIME TRANSACTION SA – în cazul în care PRIME
TRANSACTION SA ia
decizii automate în legătura cu datele cu caracter personal, persoana vizată
poate:
(i)
cere şi obține intervenţia umană
cu privire la respectiva prelucrare,
(ii)
îşi poate exprima punctul de
vedere cu privire la respectiva prelucrare şi
(iii)
contesta decizia.
Clientul poate exercita aceste
drepturi, fie individual, fie cumulat prin transmiterea unei cereri scrise, datate si semnate, la sediul PRIME TRANSACTION SA din Str. Caloian Judetul
nr. 22, sector 3, Bucuresti, prin fax la numarul 021.321.59.81 sau prin e-mail:
office@primet.ro
Detalii suplimentare precum şi
eventuale actualizări ale prezentei notificări privind protecţia datelor
dumneavoastră puteţi găsi consultând pagina web (www.primet.ro) a companiei –
secţiunea Protecţia Datelor.
Va informam ca Datele Personale
vor fi prelucrate de catre PRIME TRANSACTION SA cu respectarea tuturor
drepturilor Persoanelor vizate, precum si prin aplicarea unor masuri tehnice si
organizatorice adecvate pentru protejarea acestora impotriva accesului ilicit
sau neautorizat. Aceste masuri pot consta in limitarea accesului la date, criptarea
sau anonimizarea Datelor Personale, stocarea pe medii securizate etc.
Persoana desemnată Responsabil cu protecţia datelor
cu caracter personal in cadrul PRIME TRANSACTION SA este Coman Ionut –
ionut.coman@primet.ro.