Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal

Deschidere cont online

Notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Notificare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
in conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
 
PRIME TRANSACTION SA colectează şi procesează datele personale, în conformitate cu prevederile legale în materie de prelucrare a datelor cu caracter personal şi liberă circulaţie a acestor date. Rolul prezentei notificări este de a explica modul în care datele dumneavoastră personale sunt utilizate şi scopul în care acestea sunt folosite. 
Vă rugăm să citiţi această notificare cu atenţie. 
 

I.     DEFINITII

 

Date cu caracter personal ("Date Personale”) - înseamnă orice informaţii privind o persoană fizică identificată sau identificabilă ("persoana vizată"); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identităţii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;

Operator de date cu caracter personal („Operator”) - PRIME TRANSACTION SA cu sediul în Str. Caloian Judetul nr. 22, sector 3, Bucureşti, nr. de ordine in ORC J40/3426/1997, CUI – 9427502, operator de date cu caracter personal nr. 1219.

Prelucrarea înseamnă operaţiuni cum sunt: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, transmiterea, combinarea, blocarea, restricţionarea, ştergerea, distrugerea, arhivarea datelor cu caracter personal etc.

 

II.     CATEGORII DE DATE PRELUCRATE DE CATRE PRIME TRANSACTION SA

 

ü date de identificare: nume, prenume, nume anterior (dacă este cazul), porecla/pseudonimul, CNP (echivalentul acestuia pentru persoane străine), seria şi numărul actului de identitate, al paşaportului, al permisului de şedere şi alte informaţii conţinute în acestea (de ex: data şi locul naşterii, cetăţenia, naţionalitate, ţara de origine, rezidenta, starea civila, situatia familiala), adresa de domiciliu/resedinta, adresa de corespondenţă, e-mail, telefon (fix, mobil, fax), identificator online, rezidenta fiscala;

ü imagine (act de identitate);

ü date bancare;

ü informaţii de natură financiară (de ex: venituri, investitii, sursa fondurilor, date de tranzacţionare, istoric tranzacţionare, date privind bunurile deţinute);

ü informaţii privind nivelul de cunoştinţe şi experienţă;

ü informații referitoare la ocupaţia, numele angajatorului, natura activităţii proprii, funcţia publică deţinută, expunerea politică (dacă este cazul), loc de muncă, funcţie/profesie;

ü informaţii referitoare la activitatea frauduloasă/potenţial frauduloasă, constând în date referitoare la acuzaţii şi condamnări legate de infracţiuni precum frauda, spălarea de bani şi finanţarea actelor de terorism;

ü semnătura;

ü numele şi prenumele membrilor de familie/imputernicitilor pe cont,

ü orice alte informaţii care derivă din acestea în urma prelucrărilor efectuate de PRIME TRANSACTION SA (cum ar fi: istoric tranzacţii, segmentarea clientelei în funcţie de diferite criterii, identificatorul unic generat pentru fiecare client în parte, informaţii specifice despre produsele şi serviciile contractate şi despre felul în care Clientul le-a utilizat);

ü orice alte informaţii care sunt necesare desfăşurării activităţilor PRIME TRANSACTION SA în scopurile de mai jos.

 

III.      UTILIZAREA DATELOR PERSONALE

 

PRIME TRANSACTION S.A. colectează şi prelucrează datele dumneavoastră personale în următoarele scopuri:

ü  furnizarea de produse şi servicii de investiţii financiare prin intermediul tuturor canalelor disponibile în acest sens (de ex: locaţii fizice, internet, telefon etc.);

ü  identificarea persoanelor vizate atât în locaţiile fizice, cât şi prin intermediul mijloacelor de comunicare (de ex: telefon, e-mail, poştă, internet);

ü  efectuarea de analize preliminare (de ex: analizarea expunerii la riscul pe care îl implică furnizarea unui produs/serviciu), prin care se urmăreşte evaluarea Clientului/altei persoane vizate, cu scopul de a decide cu privire la încheierea anumitor operaţiuni sau contractarea anumitor produse;

ü  verificarea Clientului/altei persoane vizate în vederea identificării, prevenirii şi combaterea fraudelor, finanţării terorismului şi a spălării banilor;

ü  efectuarea unor activităţi de gestiune economică, financiară şi/sau administrativă în cadrul PRIME TRANSACTION SA;

ü  centralizarea operaţiunilor şi menţinerea unei baze de date interne, în care să fie stocate informaţiile cu privire la persoanele vizate, pentru a putea fi utilizate de către departamentele şi structurile societăţii în activitatea acestora (de ex: utilizarea acestor date presupune prelucrarea lor de către aplicaţiile interne utilizate de către departamentele relevante în desfăşurarea activităţii);

ü  contactarea Clientului/altei persoane vizate prin intermediul mijloacelor de comunicare cu scopul de a-i aduce la cunoştinţă/notifica informaţii despre produsele contractate (de ex: expirare termen, neîndeplinire obligaţii, modificare/completare caracteristici/costuri/funcţionalităţi/beneficii produse);

ü  furnizarea de servicii suport pentru solicitările Clientului/persoanei vizate (de ex: informaţii adiţionale despre produse, actualizarea unora din datele de identificare, derularea de investigaţii cu privire la disfuncționalităţi ale produselor şi serviciilor oferite, soluţionarea cererilor, reclamaţiilor şi petiţiilor formulate);

ü  crearea sau analizarea de profiluri pentru îmbunătăţirea produselor/serviciilor, pentru promovarea personalizată/generală, pentru efectuarea oricăror alte tipuri de promovare a produselor/serviciilor, sau pentru efectuarea de activităţi de marketing direct prin intermediul oricăror mijloace de comunicare (de ex: comunicarea prin poştă, telefon, fax, e-mail, SMS a unor reclame adresate în mod direct şi specific unei anumite persoane) în cazul în care Clientul acceptă aceasta;

ü  realizarea de activităţi de marketing sau publicitate de tip general, activităţi de fidelizare a clientelei şi realizarea de sondaje;

ü  efectuarea de analize interne (incluzând analize statistice), atât cu privire la produse/servicii, cât şi cu privire la portofoliul de clienţi, pentru îmbunătăţirea şi dezvoltarea de produse/servicii, precum şi efectuarea de studii şi analize de piaţă cu privire la produse/servicii;

ü  analizarea riscurilor;

ü  efectuarea unor activităţi de colectare debite şi/sau recuperare creanţe sau de gestionare a unor astfel de activităţi;

ü  arhivarea atât în format fizic, cât şi electronic a documentelor, realizarea de servicii de registratură a corespondenţei adresate societăţii şi expediată de către societate, inclusiv prin intermediul curieratului;

ü  soluţionarea litigiilor, investigațiilor sau oricăror altor petiţii/plângeri/solicitări la care societatea este parte;

ü  efectuarea unor controale de risc asupra procedurilor şi proceselor interne, precum şi realizarea de audituri sau investigaţii ale societăţii;

ü  realizarea de raportări către instituţiile competente conform reglementărilor legale aplicabile (de ex: declararea tranzacţiilor ce depasesc cuantumul stabilit de lege catre Oficiul Național de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, raportari catre Autoritatea de Supraveghere Financiara / Bursa de Valori Bucuresti / Depozitarul Central / Fondul de Compensare a Investitorilor / BNR / Institutul de Statistica / alte institutii);

ü  pentru monitorizarea activităţii clienţilor în vederea detectării tranzacţiilor neobişnuite şi a tranzacţiilor suspecte.

 

De asemenea, menţionăm că datele cu caracter personal sunt, uneori, folosite de către PRIME TRANSACTION SA pentru o serie de scopuri secundare (de ex: pentru arhivare, audit intern, extern etc.), acestea fiind întotdeauna compatibile cu scopurile principale pentru care datele respective au fost iniţial colectate de către PRIME TRANSACTION SA.

PRIME TRANSACTION SA prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal, în scopurile menţionate mai sus, în baza următoarelor temeiuri:

ü  pentru executarea contractului de prestări servicii la care dumneavoastră sunteţi parte (de ex: furnizarea serviciilor de investiţii financiare, furnizarea de servicii suport pentru solicitările dumneavoastră, trimiterea de notificări/informări/raportări cu privire la situaţia deţinerilor) sau cererea dumneavoastră înainte de încheierea unui contract (de ex: efectuarea de analize preliminare de evaluare şi acceptare a Clientului);

ü  în baza consimţământului dumneavoastră (de ex: în caz de maketing direct sau luarea de decizii automate care produc efecte juridice sau efecte similare semnificative şi care nu sunt necesare executării unui contract sau îndeplinirii unei obligaţii legale);

ü   în baza unei obligaţii legale (de ex: identificarea şi cunoaşterea clientelei, identificarea şi prevenirea fraudelor, prevederilor FATCA ("The US Foreign Account Tax Compliance Act) şi CRS („Common Reporting Standard” etc.);

ü  în baza interesului legitim al PRIME TRANSACTION SA (de ex: centralizarea operaţiunilor şi menţinerea unei baze de date interne, analizarea unor idei de eficientizare a proceselor etc);

ü  pentru motive de interes public major, şi anume, diminuarea riscului aferent contractării cu o persoană expusă politic, dupa cum este menţionat în cadrul Legii 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului.

 

IV.     CATEGORII DE DESTINATARI CATRE CARE SE POT DIVULGA DATELE PERSONALE COLECTATE

 

ü  persoană vizată şi reprezentanţii legali ai persoanei vizate;

ü  împuternicitul operatorului;

ü  partenerii contractuali ai operatorului;

ü  furnizorii implicaţi în mod direct/indirect în desfăşurarea obiectului de activitate al societăţii; furnizori de servicii: servicii IT (mentenanţă, dezvoltare software), arhivare în format fizic şi/sau electronic; curierat; utilităţi; audit; serviciilor de suport; procesare plăţi; de cercetare de piaţă, de transmitere a comunicărilor, de monitorizare a traficului şi comportamentului utilizatorilor instrumentelor online, de servicii de personalizare a diferitelor tipuri de marketing; de servicii de recuperare creanţe şi/sau colectare a debitelor, evaluatori;

ü  executori judecătoreşti şi birouri notariale, consultanţi externi care ne acordă consultanţă sau ne asistă în exercitarea şi apărarea drepturilor în instanţă;

ü  instituţii financiar-bancare din România şi din străinătate;

ü  organe judiciare din România şi din alte ţări, precum membrii ai instanţelor judecătoreşti, instanţelor arbitrale, parchetelor;

ü  instituţii publice/private de supraveghere şi de administrare a pieţei financiare (de ex: Autoritatea de Supraveghere Financiară, Bursa de Valori Bucuresti / Depozitarul Central / Fondul de Compensare a Investitorilor / BNR / Institutul de Statistica);

ü  Autorităţi publice centrale şi locale (de ex: Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală, Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor) din Romania şi din alte ţări, organe ale poliţiei;

ü  Instituţii de investigare şi suport pentru incidente de securitate cibernetică.

 

V.     TRANSFERUL DATELOR PERSONALE INTR-O TARA DIN AFARA ZONEI ECONOMICE EUROPENE

 

În vederea îndeplinirii scopurilor menţionate mai sus, este posibil ca PRIME TRANSACTION SA să transfere unele sau toate categoriile de date cu caracter personal în afara României sau statelor din cadrul UE/EEA către:

(i) Statele Unite ale Americii (în baza Scutului de Confidenţialitate existent între Uniunea Europeană şi Statele Unite ale Americii),

(ii) statele faţă de care ordonaţi efectuarea unor plăţi (în temeiul derogărilor specifice în materie, având în vedere că transferul datelor este necesar pentru executarea unui contract).

În cazul conturilor deschise la distanță, pe site-ul www.primet.ro, în cazul în care transferul implică categorii speciale de date, acestea ar putea fi transmise către o țară terță care nu oferă o protecție adecvată în sensul Regulamentului 679/2016.

 

VI.      PASTRAREA DATELOR PERSONALE

 

Datele personale detinute de PRIME TRANSACTION SA vor fi păstrate pe tot parcursul relaţiei contractuale şi după finalizarea acesteia în vederea conformării cu obligaţiile legale aplicabile în domeniul pietei de capital, inclusiv, dar fără limitare, la dispoziţiile în materia arhivării.

 

VII.     DREPTURILE PE CARE LE AVETI IN CEEA CE PRIVESTE DATELE DUMNEAVOASTRA PERSONALE

 

În legătura cu prelucrarea Datelor cu Caracter Personal vă puteţi exercita oricare dintre următoarele drepturi:

ü Dreptul la informare - dreptul de a primi informaţii detaliate privind activităţile de prelucrare efectuate de PRIME TRANSACTION SA, conform celor prevăzute în prezentul document;

ü Dreptul de acces - poate solicita şi obţine confirmarea faptului că datele sale cu caracter personal sunt prelucrate sau nu de către PRIME TRANSACTION SA, iar în caz afirmativ, poate solicita accesul la acestea, precum şi anumite informaţii. La cerere, PRIME TRANSACTION SA va elibera şi o copie a datelor cu caracter personal prelucrat, copiile suplimentare putând fi tarifate în funcţie de costurile efective ale PRIME TRANSACTION SA;

ü  Dreptul la rectificare – dreptul de a obţine rectificarea datelor cu caracter personal inexacte şi completarea celor incomplete;

ü  Dreptul la ştergerea datelor (”dreptul de a fi uitat”) – în situaţiile reglementate expres de lege (în special în cazul retragerii consimţământului sau în cazul în care se constată că prelucrarea datelor cu caracter personal nu a fost legală), poate obţine ştergerea respectivelor date. Urmare a unei astfel de solicitări, PRIME TRANSACTION SA poate să anonimizeze datele, lipsindu-le de caracterul personal şi să continue astfel prelucrarea în scopuri statistice;

ü  Dreptul la restricţionarea prelucrării – în situaţiile reglementate expres de lege (în special în cazul în care se contestă exactitatea respectivelor date pe perioada necesară pentru determinarea acestei inexactităţi sau în cazul în care prelucrarea este ilegală şi nu se doreşte ştergerea datelor, ci doar restricţionarea);

ü  Dreptul de opoziţie – se poate opune în orice moment, din motive legate de situaţia particulară în care se află, prelucrărilor întemeiate pe interesul legitim al PRIME TRANSACTION SA(inclusiv creării de profiluri) sau realizate în exerciţiul unui interes public sau al unei autorizări cu care este investită PRIME TRANSACTION SA;

ü  Dreptul la portabilitatea datelor - poate primi datele cu caracter personal, într-un format structurat, care poate fi citit automat, sau poate solicita ca respectivele date să fie transmise altui operator. Acest drept este aplicabil numai:

(i)     pentru datele cu caracter personal furnizate de către Clientul PRIME TRANSACTION SA;

(ii)  dacă prelucrarea datelor cu caracter personal este realizată prin mijloace automate;

(iii)   dacă prelucrarea are ca temei legal fie executarea unui contract, fie consimţământul persoanei vizate.

ü  Dreptul de a depune plângere - poate depune plângere faţă de modalitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal de către PRIME TRANSACTION SA la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). De asemenea, persoana vizata are dreptul de a se adresa justitiei.

ü  Dreptul de retragere a consimţământuluiîn cazurile în care prelucrarea se întemeiază pe consimţământ, acesta poate fi retras oricând. Retragerea consimţământului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuată anterior retragerii rămânând în continuare valabilă;

ü  Drepturi suplimentare aferente deciziilor automate utilizate în procesul de furnizare a serviciilor şi produselor PRIME TRANSACTION SA – în cazul în care PRIME TRANSACTION SA ia decizii automate în legătura cu datele cu caracter personal, persoana vizată poate:

(i)     cere şi obține intervenţia umană cu privire la respectiva prelucrare,

(ii)  îşi poate exprima punctul de vedere cu privire la respectiva prelucrare şi

(iii)   contesta decizia.

 

Clientul poate exercita aceste drepturi, fie individual, fie cumulat prin transmiterea unei cereri scrise, datate si semnate, la sediul PRIME TRANSACTION SA din Str. Caloian Judetul nr. 22, sector 3, Bucuresti, prin fax la numarul 021.321.59.81 sau prin e-mail: office@primet.ro

Detalii suplimentare precum şi eventuale actualizări ale prezentei notificări privind protecţia datelor dumneavoastră puteţi găsi consultând pagina web (www.primet.ro) a companiei – secţiunea Protecţia Datelor.

Va informam ca Datele Personale vor fi prelucrate de catre PRIME TRANSACTION SA cu respectarea tuturor drepturilor Persoanelor vizate, precum si prin aplicarea unor masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru protejarea acestora impotriva accesului ilicit sau neautorizat. Aceste masuri pot consta in limitarea accesului la date, criptarea sau anonimizarea Datelor Personale, stocarea pe medii securizate etc.

Persoana desemnată Responsabil cu protecţia datelor cu caracter personal in cadrul PRIME TRANSACTION SA este Coman Ionut – ionut.coman@primet.ro.


inchide